Nieuwe visgronden vinden is niet altijd gemakkelijk. Daar wil het nieuwe Belgische platform Fishtripr vissers bij helpen. Met enkele klikken geef je aan welk soort visser je bent, hoe comfortabel je slaapplaats moet zijn en in welke prijscategorie je zoekt. "We willen snel een miljoen ervaringen aanbieden, vooral in Europa, maar we hebben ook al aanbod een beetje ...

Nieuwe visgronden vinden is niet altijd gemakkelijk. Daar wil het nieuwe Belgische platform Fishtripr vissers bij helpen. Met enkele klikken geef je aan welk soort visser je bent, hoe comfortabel je slaapplaats moet zijn en in welke prijscategorie je zoekt. "We willen snel een miljoen ervaringen aanbieden, vooral in Europa, maar we hebben ook al aanbod een beetje overal ter wereld", zegt Quentin Walravens, mede-oprichter van de Brusselse start-up. "Er zijn enorm veel soorten reizen beschikbaar. Onze formule voor vader en zoon werkt goed, maar we hebben ook initiatieprogramma's voor beginners en een aanbod voor teambuilding." De prijsvork is navenant, van 50 euro voor iets eenvoudigs tot all-inreizen van een paar dagen. Het verdienmodel van het internetplatform is een commissie te nemen op de reizen of gidsbeurten die bezoekers aan de website boeken bij de aanbieders. "We bieden hun een dienst waarmee ze hun aantal boekingen kunnen verhogen", legt Quentin Walravens uit. "Het zijn professionelen die zelden aan hun bureau zitten te wachten op klanten. Via ons platform hoeven ze enkel de reserveringen goed te keuren. Wij doen de rest." Quentin Walravens richtte Fishtripr dit jaar op samen met Said Tayebi en Maxime Jean. De drie hopen snel geloofwaardigheid op te bouwen door ervoor te zorgen dat het aanbod op Fishtripr van hoge kwaliteit is. "Als je een restaurant reserveert via een internetplatform en je hebt een slechte ervaring in het restaurant, dan zul je dat platform wellicht niet meer gebruiken", legt Quentin Walravens uit. De vergelijking komt niet uit de lucht gevallen. Voor hij met Fishtripr begon, werkte Walravens voor de Belgische onlinereserveringssite The Fork, die aan Tripadvisor werd verkocht.