Met Re-uz wil Proplast Group een duurzame afdeling uitbouwen door diverse herbruikbare verpakkingen en oplossingen samen te brengen.
...

Met Re-uz wil Proplast Group een duurzame afdeling uitbouwen door diverse herbruikbare verpakkingen en oplossingen samen te brengen.Al sinds 1990 produceert en verkoopt Proplast Group verpakkingen voor de voedselindustrie. Het familiebedrijf met hoofdkantoor in Frankrijk is wereldwijd actief en grotendeels in handen van Belgische aandeelhouders. Met de lancering van haar nieuwe merk Re-uz maakt de groep een duurzame aanvulling op haar bestaande merk voor wegwerpverpakkingen, Nutripack. De jongste vijf jaar deed Proplast Group al diverse overnames van herbruikbare verpakkingsalternatieven, waaronder Ecocup en Greencup. Met Re-uz brengt Proplast Group die ondernemingen samen onder een overkoepelende merknaam. "Herbruikbare alternatieven lijken vaak complexer dan wegwerpverpakkingen", legt Octave Pirmez, verkoopdirecteur bij Re-uz uit. "Met Re-uz willen we totaaloplossingen bieden en de drempel verlagen." Ook de Gentse start-up BillieCup is een van de telgen onder het Re-uz-label. Het herbruikbarebekersysteem voor dagelijks gebruik vormt een aanvulling op het gamma, dat naast de evenementen- en horecasector nu ook de bedrijfswereld kan bedienen. Dankzij het netwerk en de ondersteuning van Re-uz op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, kan BillieCup volgens mede-oprichter Vanessa Debruyne dan weer een internationale doorstart maken. De eerstkomende tijd richt Re-uz zich op de uitbreiding in Europa, met name in de bedrijfssector en de horeca. Met een kantoor in Canada behoort ook Noord-Amerika tot de potentiële groeimarkt, al is dat volgens Octave Pirmez nog toekomstmuziek.