Onderschat

Als het over pick-ups gaat, valt bij het grote publiek al snel de naam van de Navara van Nissan, de Amarok van Volkswagen of misschien ook de L200 van Mitsubishi. De echte liefhebbers van dat autotype kennen ook Isuzu, de kleine Japanse constructeur die in ons land maar één model heeft, weliswaar in verscheidene versies: de D-Max.

De huidige D-Max is al zes jaar op de markt en ondergaat een facelift. Nadat vorig jaar al het uiterlijk was aangepakt, heeft Isuzu deze keer het interieur opgewaardeerd. Met betere materialen voor de boordplank en de deurpanelen, hier en daar wat chroom, en leuke lederen stoelen die als optie verkrijgbaar zijn. Dat zijn logische ingrepen, want pick-ups worden hipper. Ze worden almaar vaker gekocht door een publiek dat bijna nooit op terrein gaat rijden, hoewel dat autotype daar eigenlijk voor gemaakt is. Of door klanten die er af en toe eens een caravan of serieuze aanhangwagen mee versleuren. Dat is trouwens de reden waarom constructeurs zoals Renault en Mercedes vorig jaar ook een pick-up in hun showroom hebben geparkeerd.

Daarnaast morrelden de ingenieurs van Isuzu ook aan de ophanging en de akoestische demping. Met succes. Het resultaat is een pick-up die ook in het gewone verkeer best te pruimen valt. Hij voelt helemaal niet zwaar aan en is best comfortabel. De turbodiesel, een viercilinder van 1,9 liter, laat zich natuurlijk graag horen als je hem stevig doet werken, maar hij houdt het gebrul in het gewone verkeer wel binnen de perken.

Vooral op terrein staat de D-Max zijn mannetje: je kunt er gerust mee over wegen vol grote stenen rijden, door diepe modder of grachten, of over strakke hellingen, rotsblokken en boomstammen. Negen op de tien klanten in de Benelux kopen de D-Max dan ook omdat ze in de landbouw of de bouwsector werken, of omdat ze vaak op werven of in bossen moeten rijden.

De Isuzu D-Max komt in ons land met een garantie van vijf jaar en 200.000 kilometer. Het zijn bijzonder goede voorwaarden, die geen toeval zijn. Het Japanse merk wordt in ons land geïmporteerd door het in Kontich gevestigde Alcopa, dat ook het Koreaanse Hyundai in portefeuille heeft. En ook voor dat merk biedt het een opmerkelijke garantie van vijf jaar.

Cijfers

Motor

4 cilinder turbodiesel – 1898cc

164 pk (120 kW) bij 3600 t/m

360 Nm bij 2000-2500 t/m

Prestaties

Top: 180 km/u

Normverbruik: 7 liter/100 km

Testverbruik: 8,6 liter

Emissie: 183 gr CO2/km

Instapprijs

29.282 euro

+

Ook bruikbaar in gewoon verkeer

_

Motorgeluid op autoweg

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content