Deze zomer maakten drie marketingverenigingen - Stima, Interactive Advertising Bureau Belgium en de Belgian Direct Marketing Association - bekend dat ze fuseren tot BAM (Belgian Association of Marketing). Koen Van Impe, de CEO van &Koo, is de eerste voorzitter van de nieuwe vereniging. Van Impe maakte als bestuurslid van BDMA de afgelopen twee jaar deel uit van de werkgroepen om BAM te vormen.
...

Deze zomer maakten drie marketingverenigingen - Stima, Interactive Advertising Bureau Belgium en de Belgian Direct Marketing Association - bekend dat ze fuseren tot BAM (Belgian Association of Marketing). Koen Van Impe, de CEO van &Koo, is de eerste voorzitter van de nieuwe vereniging. Van Impe maakte als bestuurslid van BDMA de afgelopen twee jaar deel uit van de werkgroepen om BAM te vormen. Bestuursleden van de drie marketingorganisaties vormen de raad van bestuur van BAM. Toen Van Impe de vraag kreeg voorzitter te worden tot eind 2019, moest hij daar even over nadenken. "Maar uiteindelijk vond ik dat ik niet twee jaar aan een project kon werken en dan aan de zijlijn kon blijven staan. Zo ben ik niet. Ik wil het project inhoudelijk definiëren en op de sporen zetten. Ik zal er veel tijd in moeten investeren." Van Impe studeerde toegepaste economische wetenschappen aan de KU Leuven, volgde een master in management aan de Vlekho Business School in Brussel en begon zijn carrière als financiële controller. "Die eerste baan heeft me geholpen om financiële rapporten en balansen te kunnen lezen. Maar dat financiële lag me niet echt. Ik wilde met marketing bezig zijn." In 1992 startte hij als productmanager bij Navision, dat ERP-software maakte. Hij bleef daar tot in 1995. Vervolgens werkte hij als productmanager Benelux voor RAM Mobile Data. Zijn taak was diensten en verkoopoplossingen in de markt zetten. In 1996 stapte hij over naar een klant van RAM Mobile Data. Bij OgilvyOne werd hij manager van de telemarketingafdeling. Van Impe richtte in 1999 het databasemarketingbureau Cordaxis op. "Het deed data- en e-mailmarketing. Ik kwam daarna vrij snel in contact met I-Merge (Boondoggle) en we bleken heel complementair te zijn." Het kwam in 2002 tot een fusie en Van Impe was tot in 2005 managing partner van I-Merge. Drie jaar later ging hij terug naar OgilvyOne en in 2009 werd hij de CEO van de Ogilvy Group in ons land. Sinds 2015 is hij CEO van &Koo, een nieuw communicatienetwerk in de Cronos-groep. AVP