‘Net nu moeten we al onze grijze cellen gebruiken’

WIE

Erik Schroeven (55)

IS

Algemeen directeur van de Nederlandse Kamer van Koophandel voor België en Luxemburg (NKVK)

WAS

“Als de dingen routineus of te gemakkelijk worden, slaat de verveling toe en moet ik iets anders doen. Ik wil bijleren en heb uitdagingen nodig. Bij Seagram leerde ik wat marketing in de distributiesector inhoudt. Toen ik general manager bij Laurent-Perrier in België werd, moest ik een nieuwe distributie- en verkoopstrategie uitbouwen. Nadat ik erin geslaagd was alles op de rails te krijgen en stevig te groeien, werd me gevraagd hetzelfde doen in Frankrijk. Samen met mijn echtgenote zette ik twaalf jaar geleden een eigen bedrijf in de textielsector op. Dat was een unieke ervaring.”

WIL

“Mijn grote betrachting is ondernemers in de Benelux te helpen om elkaar te ontmoeten, samen te werken en te groeien. De beste manier om dat te bereiken, is de ideale combinatie te vinden tussen de Belgische en de Nederlandse mentaliteit. Met een knipoog zou je kunnen zeggen dat ik lokaal-internationaal optreedt.

“Dit zijn natuurlijk erg speciale tijden, maar daarom niet minder boeiend. Net nu moeten we al onze grijze cellen gebruiken om hier snel uit te raken. De hoeveelheid vragen in mijn mailbox stemt me hoopvol. Ze komen stuk voor stuk van mensen die niet bij de pakken blijven zitten. Het is mijn taak al die mensen met elkaar in contact te brengen, hen te matchen en samen met hen een nieuwe toekomstige samenwerkingsstrategie uit te werken.”

“Waar we naartoe willen? Een dubbelcijferige groei. Met enkele procenten neem ik geen voldoening. Ook al zijn het moeilijke tijden.”

VRIJE TIJD

“Tuinieren, golf, motorrijden, zeilen en wijn proeven.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content