G io Canini en Erwin Jansen laten zich niet meeslepen door nostalgie. Toegegeven, de naam van hun bedrijf haalden ze onder meer bij het nummer These Days van new wave-band Joy Division uit 1980. "Maar dan wel omdat het over emoties gaat, toch belangrijk in ons vak," zegt Jansen.
...

G io Canini en Erwin Jansen laten zich niet meeslepen door nostalgie. Toegegeven, de naam van hun bedrijf haalden ze onder meer bij het nummer These Days van new wave-band Joy Division uit 1980. "Maar dan wel omdat het over emoties gaat, toch belangrijk in ons vak," zegt Jansen. Sinds ze eind maart 2002 opstapten bij eXpanded Media, door hen opgericht maar ondertussen een onderdeel van Ubizen, hebben beide ondernemers het best naar hun zin. "eXpanded Media probeerde technologie en marketing te combineren, maar dat huwelijk heeft nooit gewerkt," aldus Jansen. "Gio en ik zaten in Antwerpen met een twintigtal mensen voor de marketingprojecten, terwijl het Leuvense hoofdhuis zich op technische activiteiten toelegde." Na een jaar kochten Canini en Jansen zich bij Ubizen uit, en besloten om als These Days door het leven te gaan. Het bedrijf noteerde over een verlengd boekjaar van vijftien maanden een kantoor- inkomen (de omzet zonder aankopen voor klanten, zoals mediaruimte) van ongeveer 2 miljoen euro. Het 'interactief mediabureau' gebruikt vooral het internet als kanaal voor zijn klanten. Onder meer Sony, Mobistar en Iglo deden al een beroep op het team van 24 mensen. "We mikken bewust op consumentenmerken en beperken ons tot de strategische aspecten. De productie gebeurt meestal buitenshuis," zegt Canini. Twee jaar geleden namen vooral informaticabedrijven en grote bankinstellingen het internet in hun marketingplanning op. Tegenwoordig zijn ook producenten van consumentengoederen - zoals Iglo-moeder Unilever - aardig vertegenwoordigd. Volgens Canini groeit het besef dat het internet een massamedium is, een mening die ook grote onderzoeksbureaus als Gartner verkondigen. "En het helpt zeker ook dat de prijzen na de internethype weer naar normale niveaus gezakt zijn," lacht Canini. These Days stond onlangs ook in voor de website van het populaire TV1-programma De Mol. Jansen: "Een leuk project, waarin we veel vrijheid kregen om de filosofie van het 'merk' naar het internet te vertalen." Jansen en Canini ontmoetten elkaar in 1998 op een van de vele internetcongressen en werken sindsdien nauw samen. Na een jaar zijn beiden tevreden over de behaalde resultaten. Jansen is met name opgezet met de naamsbekendheid van de onderneming ("We zijn goed bekend bij de top-500 van de Belgische adverteerders") en de resultaten van de campagnes. Vanaf nu willen de twee meer langetermijnopdrachten binnenhalen. Jansen: "Dat wordt de opdracht voor 2003: klanten die hier komen aankloppen voor een specifiek project aan ons binden en bewijzen dat we ze een volledig gamma interactieve marketingdiensten kunnen bieden."R.C."Het helpt dat de prijzen na de internethype weer naar normale niveaus zijn gezakt."