V eryIrresistible, het nieuw vrouwenparfum van Givenchy, ligt sinds begin deze maand in de parfumeries. En het zal er opvallen. Met Very Irresistible kiest Givenchy zeer bewust voor een overdosis rozengeur. De formule van het parfum maakt melding van maar liefst 35 % roos: centifolia, passie, pioen... Een ruime greep uit het botanische register, veraangenaamd door een flinke dosis anijs en een vleugje vetiverolie. Je moet het maar durven.
...

V eryIrresistible, het nieuw vrouwenparfum van Givenchy, ligt sinds begin deze maand in de parfumeries. En het zal er opvallen. Met Very Irresistible kiest Givenchy zeer bewust voor een overdosis rozengeur. De formule van het parfum maakt melding van maar liefst 35 % roos: centifolia, passie, pioen... Een ruime greep uit het botanische register, veraangenaamd door een flinke dosis anijs en een vleugje vetiverolie. Je moet het maar durven. Het resultaat is niet echt discreet en ook niet bepaald licht. Maar met een lekkere waas van dit nieuwe parfum zal je aanwezigheid alvast niet onopgemerkt voorbijgaan. Gewoon een manier om jezelf een moment lang onvergetelijk te maken. De aromatische bloemengeur zit gevangen in een ranke, roze flacon in de vorm van een driehoekig prisma. Hij werd ontworpen door het Parijse bureau Cent Degrés onder de artistieke leiding van de ideeënman van het huis PabloReinoso, een vroegere medewerker van GerardMortier. Het roze glas van het flesje wordt lichter naar de bovenkant toe. En het flesje draait ter hoogte van de zilveren, doorzichtige stop een kwartslag terug, alsof het de twist danst. Voor de lancering van het nieuwe parfum heeft Givenchy een beroep gedaan op een ware sterrenparade. Bekendste naam en het 'gezicht' van het parfum is de Amerikaanse actrice LivTyler. Deze lange, roodharige schone met het wipneusje heeft voor de gelegenheid zwart haar. De hele campagne is trouwens in zwart-wit. De officiële foto van het parfum werd gemaakt door sterfotograaf MarioTestino. Deze van oorsprong Peruviaanse fotograaf is vandaag ongelofelijk gewild. Hij heeft zowat alle beroemdheden van dit moment gefotogra- feerd. Zo maakte hij recent nog de reeks clichés voor de 21ste verjaardag van prins William. VincentJérôme stond in voor de commercial van Very Irresistible. Er zijn drie versies opgenomen (van 20, 30 en 40 seconden) voor de bioscoop en de televisie. DariusKhondji, onder meer bekend van 'Evita' en 'Seven', was de hoofdcameraman . Maar de absolute ster is natuurlijk Liv Tyler. Na decennialang te hebben gezworen bij de aura van het Brusselse juffertje EddaVanHeemstra, later in Hollywood beter bekend als AudreyHepburn, wendt Givenchy zich nu dus tot een nieuwe actrice uit de sterrenstad. Liv, de dochter van zanger StevenTyler van de hardrockband Aerosmith, heeft de mond van haar vader en lippen die nog vleziger zijn dan de zijne. Net zoals Hepburn, die voor het eerst optrad op zeventienjarige leeftijd in een reclamefilm voor KLM, startte Tyler haar carrière op zeer jeugdige leeftijd: op haar veertiende was ze model. Vandaag, op haar 26ste, heeft ze al een indrukwekkend aantal filmrollen op haar curriculum staan. BernardoBertolucci engageerde haar voor zijn 'Stealing Beauty', RobertAltman vroeg haar voor 'Cookie's Fortune' en OliverStone strikte haar voor zijn 'U-Turn'. Ze speelde ook in meer populaire films als 'Armageddon' en het driedelige epos 'In de ban van de ring', waarvan ze de opnamen voor het derde deel net achter de rug heeft. Zowel in haar films als in de clip voor Givenchy is de jonge actrice net zo onweerstaanbaar als Audrey Hepburn dat ooit was in 'Breakfast at Tiffany's' en in 'My Fair Lady'. Maar zoals ze bij Givenchy zeggen: "Onweerstaanbaar zijn, daar kies je niet voor. Dat ben je." Of niet, zijn we geneigd te zeggen. De elegante dames zullen erover beslissen. En het succes van deze roze rozengeur zal ervan afhangen. Serge VanmaerckeVoor de lancering van het nieuwe parfum heeft Givenchy een beroep gedaan op een ware sterrenparade.