Lidl legt de lat voor zijn duurzaamheidsstrategie voor de komende vijf jaar hoger. Volgens de supermarktketen zijn de uitdagingen rond duurzaamheid zo groot dat ze niet wil wachten tot de consument...

Lidl legt de lat voor zijn duurzaamheidsstrategie voor de komende vijf jaar hoger. Volgens de supermarktketen zijn de uitdagingen rond duurzaamheid zo groot dat ze niet wil wachten tot de consument volgt. In zijn nieuwe strategie verhoogt de discounter daarom enkele van zijn doelstellingen en is er extra aandacht voor thema's als water, biodiversiteit en lokale verankering. Zo wil Lidl zijn vegetarische assortiment verdubbelen tegen 2025 en de voedselverspilling met de helft terugdringen. Een centrale schakel in de strategie is een assortiment van zo'n 2000 producten, tegenover 15.000 à 20.000 in andere supermarkten. Dat beperkte aanbod geeft Lidl de mogelijkheid snel te schakelen, de kwaliteit en de duurzaamheid van producten te verhogen en toch een lage prijs te garanderen. Eerder dit jaar werd Philippe Weiler, hoofd duurzaamheid bij Lidl, erkend als Nederlandstalige CSR Professional of the Year 2020 en viel ook het duurzaamheidsrapport van 2019 van Lidl in de prijzen.