Het afgelopen jaar doken getuigenissen op van mannen die voor een haartransplantatie naar Turkije reizen. Ook René Nagels zag een zakenkans in de doelgroep van kalende mannen. Met Nannic Hair, Scalp & Roots brengt hij producten op de markt die het hoofd- en baardhaar opnieuw zouden laten groeien.
...

Het afgelopen jaar doken getuigenissen op van mannen die voor een haartransplantatie naar Turkije reizen. Ook René Nagels zag een zakenkans in de doelgroep van kalende mannen. Met Nannic Hair, Scalp & Roots brengt hij producten op de markt die het hoofd- en baardhaar opnieuw zouden laten groeien. "Zelfs na lange tijd is het mogelijk de wortel te activeren van haar dat niet meer groeit. Dat blijkt uit een onderzoek van de professoren Paus en Cotsarelis uit 1999. Ik ben me gaan verdiepen in het onderwerp en ging te rade bij professoren en wetenschappers. Een gesprek met een Italiaanse professor zette me ertoe aan me niet louter op het haar te concentreren, maar ook en vooral op de hoofdhuid, de haarschacht en haarwortel", vertelt Nagels. Dat zijn producten altijd en bij iedereen werken, kan hij niet beloven. Dat hangt af van de huidpapillen. "Het is nog niet mogelijk te bepalen wanneer die afsterven", verklaart Nagels. "Daarom kunnen en willen we geen beloftes doen. Na een drietal maanden wordt dat wel duidelijk, en in de meeste gevallen werken de producten perfect." Ondernemen zit René Nagels in de genen. Hij groeide op in een ondernemersfamilie. Zijn grootmoeder begon in 1927 een kapsalon in Hemiksem. In die tijd waren zaken als krultangen, haarwikkels en haarklemmen moeilijk te vinden. Daarom besloot haar man, Victor Vervliet, ze zelf te maken, samen met zijn broer. Zo ontstond Vivet. De ouders van René Nagels namen de zaak over, maar richtten zich meer op kappersproducten en kochten huidverzorgingsmerken op. Sinds 2001 gaat Nagels zijn eigen weg met Nannic. Zijn bedrijf focust op huidverzorgingsproducten, die het nieuw ontwikkelt. "Uit het op de markt brengen van goedkopere versies van bestaande producten haal ik geen vreugde", stelt Nagels. "Bovendien is het als kleine kmo financieel te omslachtig telkens de strijd met de grote bedrijven aan te binden. Zo hebben we in 2006 de eerste afspoelbare deodorant ontwikkeld. We bedachten ook een zonnecrème die op de huid blijft liggen en niet in ons bloed terechtkomt. De opmars van huidkanker bracht me op het idee van bruinen zonder zon." Daar voegt Nagels nu dus de haargroeimiddelen aan toe. En hij wil zich meer op de Belgische markt richten. Tot nu toe haalt Nannic 90 procent van zijn omzet in het buitenland, onder meer in Rusland, Noord-Europa en Latijns-Amerika. De verkoop verloopt via specialisten zoals artsen, plastisch chirurgen en dermatologen. Aangezien dokters in België niets mogen verkopen, wil Nannic eerst via schoonheidsspecialisten en voor de nieuwe lijn voor baard- en hoofdhaar ook via kappers werken.