Sugar & Spice Kids Spa, Verenigde Staten; website: www.kidsspa.comIdee: kuuroord met spelletjes helpt kinderen van hun stress af.
...

Sugar & Spice Kids Spa, Verenigde Staten; website: www.kidsspa.comIdee: kuuroord met spelletjes helpt kinderen van hun stress af. JOBBEMIDDELING GetHeadhunted Ltd., Londen, Verenigd Koninkrijk; tel. + 44 20 74 39 13 45, website: www.getheadhunted.com Bron: Trendletter.Idee: werkgever stuurt snelle sms wanneer cv hem bevalt. De gezondheids- en schoonheidsindustrie spitst zich meer en meer toe op producten en diensten op kindermaat die tot nog toe alleen voor volwassenen waren bestemd. Zo wil het Amerikaanse Sugar & Spice Kids Spa kinderen verwennen die amper de pampers zijn ontgroeid. Jongens en meisjes jonger dan dertien jaar zijn welkom in het kuuroord. De stress die dochter- of zoonlief dagelijks op school, thuis en tijdens sociale contacten opbouwt, is overweldigend, claimt Sugar & Spice. Het kuuroord schrijft dan ook een spetterende 'manigirl' en 'pedicure', gezichtsbehandelingen (45 dollar), speciale kapsels (25 dollar), make-up en glamourfoto's (10 dollar) voor. Jongetjes worden verwend met een kostuumfoto (10 dollar) in de outfit van een superheld of gentleman. 'Maniguy' (15 dollar) brengt handtatoeages aan, masseert de vingers en leert trucjes voor het armworstelen. 'Pirate' (15 dollar) tooit ze met een rode bandana, een oorring en een extra tatoeage. De 'princess party' is een verwenpartij voor zes of meer meisjes. Ze ondergaan allemaal tegelijk een reeks behandelingen, een fotosessie in groep met thee, pizza en cake. Voor de kleine heren is er de 'pirate party'. Alle zes krijgen ze een piratenpakket met lederen armband, een kostuumfoto, spelletjes, pizza en cake. Voor wie zijn kroost geen volle dag aan het kuuroord wil toevertrouwen, is er de 'road show party'; dan komen de 'princess' en 'pirate' parties gewoon bij u thuis. Solliciteren is nooit een pretje, en van dat wekenlange wachten op antwoord van de werkgever wordt een mens al helemaal krankjorum. Daarom richtte de Brit Frank Bowe de bemiddelingsservice GetHeadhunted op. Werkzoekenden kunnen hun curriculum vitae invoeren op de website van de onderneming. Wanneer een bedrijf belangstelling heeft voor een kandidaat, ontvangt hij onmiddellijk een sms'je. Per sms deelt de werkzoekende aan GetHeadhunted mee of hij al dan niet geïnteresseerd is in een job bij de betrokken firma. Circa 70 % van de werkzoekenden die bij GetHeadhunted hadden ingetekend, heeft via deze snelle vorm van jobbemiddeling werk gevonden. Werkgevers hebben kosteloze toegang tot de gegevens van GetHeadhunted. Per contact betalen geïnteresseerde bedrijven 15 euro. Dat bedrag omvat onder meer de kosten van de sms en andere communicatie. Werkzoekenden betalen 8 euro om hun gegevens gedurende negentig dagen op GetHeadhunted te publiceren. In oktober 2003 wordt GetHeadhunted in Australië en Nieuw-Zeeland opgestart.