Nashuatec bezit een toonaangevende positie in de snel groeiende markten van digitale copiers en multifunctionele apparatuur - printen, kopiëren, faxen en scannen met één machine. De ambitie is echter om veel meer te zijn dan een aanbieder van producten. Paul Vieijra: "We zijn geëvolueerd naar een aanbieder van oplossingen in plaats van producten. Daarbij nemen we het volledige plaatje van het documentenbeheer voor onze rekening. We b...

Nashuatec bezit een toonaangevende positie in de snel groeiende markten van digitale copiers en multifunctionele apparatuur - printen, kopiëren, faxen en scannen met één machine. De ambitie is echter om veel meer te zijn dan een aanbieder van producten. Paul Vieijra: "We zijn geëvolueerd naar een aanbieder van oplossingen in plaats van producten. Daarbij nemen we het volledige plaatje van het documentenbeheer voor onze rekening. We beschikken over een ruime automatiserings-, netwerk- en applicatiekennis om papierstromen zo efficiënt mogelijk in te richten."De wereld van kantoorbehoeften heeft voor Paul Vieijra (46) - de naam refereert nog aan zijn (verre) Portugese afkomst - geen geheimen meer. "In 1982 ben ik mijn carrière gestart als accountmanager, dat toen nog gewoon verkoper heette, bij BMP, een bedrijf dat onder andere Casiorekenmachines verkocht. In 1987 werd dat bedrijf overgenomen door Konica, waar ik de kans heb gekregen om door te groeien tot commercieel directeur. In 1999 heb ik een korte overstap gedaan naar de telecomwereld, maar de headhunters bleven daar aan mijn mouw trekken om terug te keren naar de sector van de kantoorbenodigdheden. In 2001 ben ik dan bij Lanier aan de slag gegaan. Dat bedrijf is inmiddels overgenomen door Nashuatec, dat overigens een dochter is van het Japanse Ricoh." De Antwerpenaar is vader van drie dochters. "Ik ben een echte familieman en voel me voor 100 % op mijn gemak met mijn vrouwelijke entourage. De stress van het werk kan ik 's zondags kwijt in de tribunes van Antwerp. Antwerp is meer dan een hobby, het is een passie."Paul Vieijra zit graag tussen de mensen en die interesse kadert perfect in de strategie van het bedrijf: "Op basis van de filosofie mensen maken het verschil investeert Nashuatec/NRG bewust in het creëren van een bijzondere bedrijfscultuur. Creativiteit, flexibiliteit, toewijding en drive staan centraal. In de omgang met klanten kiest de onderneming er bewust voor om professionaliteit te combineren met originaliteit. Doelstelling is om een ongedwongen sfeer te creëren waarin de klanten zich thuis voelen." IS: general manager Belux Nashuatec. VRIJE TIJD: gezin, lekker eten, voetbal. JST