Het Zweedse fintechbedrijf Klarna, bekend van het koop-nu-betaal-laterprincipe, heeft een nieuwe app gelanceerd. Daarmee kunnen consumenten winkelen bij alle onlinewinkels, exclusieve aanbiedinge...

Het Zweedse fintechbedrijf Klarna, bekend van het koop-nu-betaal-laterprincipe, heeft een nieuwe app gelanceerd. Daarmee kunnen consumenten winkelen bij alle onlinewinkels, exclusieve aanbiedingen op maat ontdekken of meldingen over prijsdalingen inschakelen. Klarna voegt daar zijn renteloze betaalfunctie aan toe, of de handelaars een rechtstreekse partner zijn of niet. "De consumenten gaan vooral op zoek naar eenvoud", zegt CEO Sebastian Siemiatkowski. "Ze willen één app die tegemoetkomt aan hun specifieke behoeften, want schakelen tussen apps frustreert consumenten steeds meer."Volgens Siemiatkowski wordt de nieuwe app van Klarna een complete winkeldienstverlening, gaand van inspiratie en ontdekken tot diensten na verkoop. Binnenkort zullen extra functies worden toegevoegd, om de kloof tussen winkelen en betalen kleiner te maken. De klanten zullen bijvoorbeeld klantenkaarten kunnen toevoegen, en prijsevoluties en de beschikbaarheid in de winkel kunnen volgen.