De Outlander is misschien wel een SUV, maar in vergelijking met wat bij de concurrerende merken in de showroom staat, kun je hem niet sexy noemen. Mitsubishi is zich daarvan bewust, zoals we ongetwijfeld zullen merken als de volgend...

De Outlander is misschien wel een SUV, maar in vergelijking met wat bij de concurrerende merken in de showroom staat, kun je hem niet sexy noemen. Mitsubishi is zich daarvan bewust, zoals we ongetwijfeld zullen merken als de volgende generatie op de markt komt. Praktisch en ruim is hij dan weer wel, met veel plaats voor de passagiers achteraan, en een voor een hybride auto respectabele kofferinhoud van 453 liter. Maar de Outlander PHEV scoort vooral met zijn prijskaartje, zeker als je vergelijkt met de concurrentie. Neem een Toyota Prius PHEV. Die veel kleinere auto met minder vermogen en zonder sleepvermogen en met alleen maar voorwielaandrijving, heeft een instapprijs die pakweg 2000 euro hoger is. Of hoe importeur Beherman deze plug-inhybride wel heel scherp geprijsd heeft. Voor de modale bestuurder is het even wennen achter het stuur van de Outlander PHEV. Het instrumentenbord is vernieuwend. Of liever: niet heel duidelijk. Rijd je zuiver elektrisch, dan zie je een wijzer in een groen veld zonder echte meeteenheid. Slaat de benzinemotor aan, dan wordt het verbruik weergegeven in kilowattuur per kilometer. Niet iedereen zal daarmee mee zijn.