‘Investeren in digitalisering’

WIE

Kristof Peperstraete (48).

WORDT

CEO van het advies- en ingenieursbureau Arcadis Belgium.

WAS

Na zijn studies bio-ingenieur trok Kristof Peperstraete in 1992 naar de Verenigde Staten, waar hij anderhalf jaar in Florida werkte voor het US Environmental Protection Agency. “Ik deed er onderzoek naar saneringstechnologie voor bodemverontreiniging”, legt hij uit. Hij keerde terug naar België en ging aan de slag bij de afdeling productontwikkeling van GE Water. Na een korte periode als consultant bij Van Gansewinkel deed hij begin 1998 de stap naar het advies- en ingenieursbureau Arcadis, waar hij de milieuconsultancy in België mee opstartte. De afdeling groeide naar een leidende positie op de Belgische markt. Vanaf 2006 nam hij strategische rollen op voor Arcadis in België en Europa, waaronder de integratie van een acquisitie in België, het opzetten van een Europees key account management program, en de leiding van de offshoringactiviteiten in Europa. In 2014 werd hij European Market Sector Leader voor Manufacturing & Technology en in 2016 commercieel directeur voor de regio Europe South (België, Frankrijk, Spanje en Italië). “Door de ervaring in de verschillende functies bij Arcadis heb ik een goede kennis van de Belgische markt en een breed zicht op onze organisatie en haar werkdomeinen: milieu, water, infrastructuur en bouw. Bovendien ben ik internationaal sterk verbonden met klanten”, legt Peperstraete uit.

WIL

“Met onze 780 medewerkers willen we onze positie op de Belgische markt nog versterken. We investeren volop in digitalisering. Zo kunnen we nog efficiënter innovatieve oplossingen bieden aan onze klanten. Ik wil mensen perspectief en ontwikkelingskansen geven, naar de missie van Arcadis: Improving Quality of Life.”

WAT IN VRIJE TIJD

Tennis, mountainbike, cultuur (muziek, theater), reizen.

MVA

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content