Hotels, restaurants en andere bedrijven die snel tijdelijke personeelsleden werk willen geven, moeten daarvoor heel wat administratie afhandelen. Book'u, dat in 2015 is opgericht, automatiseert dat proces. Een groot muziekfestival gebruikte de planningssoftware van Book'u deze zomer om de tientallen bars op het festivalterrein te bemannen.

Book'u kondigt vandaag een partnerschap aan met NowJobs. Het uitzend- en selectiekantoor Accent, een onderdeel van House of HR, lanceerde dat 'digitale uitzendkantoor' vorig jaar. Op de app kunnen werknemers vacatures overlopen en zich met een klik kandidaat stellen. Sinds de lancering anderhalf jaar geleden heeft de app 90.000 bijverdieners aangetrokken. Bijna 4000 ondernemingen in België gebruiken de tool.

De samenwerking met Book'u moet het gebruiksgemak nog verhogen. "We ontwikkelden voor NowJobs een planningstool. We hebben daarbij gezorgd voor een volledige integratie voor de werkgevers", zegt zaakvoerder Dieter Vanthournout. "Alles wat je moet doen voordat je naar je nieuwe werk gaat, wordt digitaal geregeld. Het contract wordt digitaal ondertekend en de werknemer krijgt zijn uurrooster via de app. Tegelijk moeten alle gegevens van de werknemer bijvoorbeeld bij het juiste sociaal secretariaat terechtkomen."

Book'u heeft de software aanvankelijk ontwikkeld voor de horeca. Later overtuigde het brouwerijen en muziekfestivals, en nu doet de software zijn intrede in de hr-sector.

Dieter Vanthournout richtte Book'u op met een medevennoot en twee investeerders. Hoeveel kapitaal het heeft opgehaald en welke omzet het haalt, is niet bekend. De start-up, die nog niet winstgevend is, werd begeleid door incubator Start it @KBC en hield kantoor in de Kortrijkse vestiging van de groeiversneller. Binnenkort verhuist het bedrijf naar zijn eigen stek in Kortrijk.

100 Klanten

heeft Book'u bijna.