Offensief
...

OffensiefInterlabor Interim is gestart met zijn januari-offensief. Logisch, want bij het begin van het jaar hebben de meeste bedrijven nood aan tijdelijke werkkrachten. "Eind december draaien de meeste bedrijven stationair, na 1 januari is het evenwel alle hens aan dek," zegt Jan Peeters, marketingverantwoordelijke van Interlabor Interim. "Heel wat ondernemingen doen dan ook een beroep op flexibel inzetbare arbeidskrachten, en dus moeten wij alert zijn." Peeters mag het dan al hebben over alertheid, eigenlijk bedoelt hij vooruitziendheid. Interlabor Interim zette al in december 1997 een direct-marketingcampagne op gericht naar de bedrijven. Het uitzendkantoor stuurde een mailing naar 6000 niet-actieve klanten en prospecten, en belde hen vervolgens op. Op die manier wilde Interlabor een afspraak maken met een verkoopverantwoordelijke. De campagne vertrok van het idee dat de ontvanger niet tevreden mag zijn met één vrucht. In de mailing zat één sinaasappel en bij het bezoek nam de consulent(e) een sinaasappelboompje mee. Die boom stelde de verscheidenheid van de diensten van het uitzendbureau voor. De mailing werd verstuurd vanuit de lokale vestigingen en werd stelselmatig ondertekend door de lokale manager. Op die manier ontstonden er 120 versies van één- en dezelfde mailing.Maar Interlabor richtte zijn pijlen niet alleen op bedrijven. Deze maand startte het uitzendkantoor ook een uitgebreide mediacampagne naar het grote publiek. Ze is erop gericht potentiële uitzendkrachten te laten bellen naar een 0800-nummer, waar ze meer informatie over interimwerk of een concreet jobaanbod kunnen krijgen. "We willen daarmee een doelgroep aanspreken die actief is op de markt, maar ons niet als eerste keuze ziet," zegt Peeters. Interlabor maakte voor de publiekscampagne gebruik van posters (in het Decaux-netwerk), affiches (in horecazaken en in het Vespasius-netwerk) en stickers op Belgacom-telefooncellen in vijf grote steden. Bovendien rijden er Interlabor-teams op publiscooters door Antwerpen, Gent, Brussel, Kortrijk, Hasselt, Luik en Charleroi. De teams sporen jongeren aan via een GSM het 0800-nummer te bellen. Bij de campagne werden twee bureaus ingeschakeld. Feedback tekende voor de direct-marketingactie, VVL/BBDO stond in voor de publiekscampagne. CAMPAGNE VAN INTERLABOR INTERIM Gratis bellen om meer informatie te krijgen over uitzendarbeid.