Zodra je de applicatie opent, krijg je meteen de tekst te zien van het liedje dat speelt. De app werd in maart 2017 gelanceerd voor telefoons die op Android draaien. "Onze groei is helelemaal organisch", zegt Guillaume Hachez, een van de oprichters van het bedrijf.
...

Zodra je de applicatie opent, krijg je meteen de tekst te zien van het liedje dat speelt. De app werd in maart 2017 gelanceerd voor telefoons die op Android draaien. "Onze groei is helelemaal organisch", zegt Guillaume Hachez, een van de oprichters van het bedrijf. De start-up heeft nog geen cent in marketing geïnvesteerd. "We hebben ons niet op groei gericht", vult medeoprichter Ludovic Urbain aan. "Op dit moment werken we aan het behouden van onze gebruikers. We proberen te ontdekken wat hen bevalt, waarom de ene blijft en een andere vertrekt." Hachez schreef de eerste softwareversie voor de app als ontspanning tijdens zijn studies. Aanavnkelijk verspreidde hij songteksten zonder dat hij daarvoor auteursrechten betaalde. De Amerikaanse muziekindustrie kwam daar snel achter. Was het tot dan vooral geeky spielerei geweest, dan was dat voor Hachez de aansporing om echt te gaan ondernemen. Op zijn 23ste brak Guillaume Hachez zijn studie af en besloot hij zijn app professioneel te herlanceren. Nu heeft QuickLyric, dat met de Brusselse incubator MolenGeek in september naar technologiesite TechCrunch in San Francisco reisde, een echt zakenplan. De inkomsten komen van reclame en moeten, nadat de auteursrechten zijn betaald, voldoende geld in het laatje te brengen. Toch kan de gebruiker nog kiezen voor een versie zonder reclame, maar dan moet hij 5 dollar per jaar betalen. Voor het ondernemersduo is de eerste fase van de lancering van de app achter de rug. "Onze prioriteit is nu investeerders te vinden. Vervolgens willen we een iOS-versie te ontwikkelen voor de Apple Store en een begin maken met de marketing. Met de groei die we nu hebben, moeten we binnen een jaar rendabel zijn", besluit Ludovic Urbain.