De bvba UCast werd in 2013 met eigen middelen opgestart door de burgerlijk ingenieurs Eli Peel en Bert Vanhoutte. "We hadden gemerkt dat er vraag was naar uniforme en geïntegreerde systemen voor IPTV (televisie via internet, nvdr.) en digital signage", zegt Bert Vanhoutte. "Dus ontwikkelden we SignCrow, een platform dat kan worden gebruikt op bestaande systemen, maar oo...

De bvba UCast werd in 2013 met eigen middelen opgestart door de burgerlijk ingenieurs Eli Peel en Bert Vanhoutte. "We hadden gemerkt dat er vraag was naar uniforme en geïntegreerde systemen voor IPTV (televisie via internet, nvdr.) en digital signage", zegt Bert Vanhoutte. "Dus ontwikkelden we SignCrow, een platform dat kan worden gebruikt op bestaande systemen, maar ook voor de nieuwste generaties van beeldschermen." "De vraag naar oplossingen om gericht en geïntegreerd te communiceren met klanten, bezoekers of passanten groeit", zegt Eli Peel. "Zowel voor indoor- als voor outdoortoepassingen. Kleinere bedrijven en organisaties ontdekken stilaan de unieke mogelijkheden. Grotere spelers willen hun communicatietools - die vaak te beperkt, te moeilijk en te weinig gebruiksvriendelijk zijn - inruilen voor moderne oplossingen met veel meer mogelijkheden." UCast is volop bezig met SignCrow in verschillende ondernemingen uit te rollen. "Een zicht op ons omzetcijfer voor 2017 hebben we nog niet", zegt Vanhoutte. "We weten wél dat de markt van digital signage op het punt staat los te barsten. Die nieuwe communicatievorm wordt ook steeds vaker geïntegreerd in IPTV-projecten. In heel wat gevangenissen hebben we bijvoorbeeld een tv-distributiesysteem uitgetekend waarmee ook interne informatie kan worden gedeeld." Het jongste project leidde de onderneming naar de voetbalclub Zulte-Waregem. "Daar stuurt SignCrow alle schermen, zowel indoor als outdoor. Ze kunnen op een eenvoudige manier aangestuurd worden met automatische planningen. Door de combinatie met IPTV worden de matchen live op alle schermen in het hele gebouw getoond. In de pauze schakelen ze automatisch over op de sponsor-reclame, om na de match de persconferentie te tonen", legt Vanhoutte uit.