‘Het best bewaarde geheim van Antwerpen’

Ab Polspoel

WIE

Ab Polspoel (45)

WORDT

Strategy & business development director bij het onlineadvertentie- en technologieagentschap MediaDonuts Europe

WAS

Ab Polspoel was bijna negen jaar marketingdirecteur Store Concepts bij La Lorraine Bakery Group, en dus de marketingstrateeg achter Panos. Hij stofte het merk af en werkte aan een nieuwe marketingcultuur. “Een marketeer moet denken als een hoofdredacteur, kunnen praten met IT en statistiek begrijpen”, stelt Polspoel. “Bij de VRT leerde ik dat het belangrijk is heel ver te gaan in het ontwikkelen van creatieve content. Daarna wilde ik me verder verdiepen in het bijzondere belang van digitale technologie, als strategisch consulent bij Digital Age Design, de voorloper van LBI Digitas. Het slim omgaan met grote hoeveelheden data verfijnde ik bij Touring.”

WIL

Polspoel hoopt MediaDonuts voort om te bouwen tot een machine die de marketing- en businessresultaten van de klanten naar een hoger niveau tilt in plaats van louter media-KPI’s te rapporteren. “Ik had nooit verwacht dat ik bij een media-agentschap aan de slag zou gaan, maar de honger naar innovatie trok me over de streep, vooral de combinatie van data en technologie. Ik wil mijn ervaring gebruiken om het jonge team te coachen naar een hoger niveau. Het einddoel? MediaDonuts ¬ met hoofdzetel in België en Singapore, en kantoren in elf landen ¬ als best bewaarde geheim van Antwerpen meer in de spotlights te plaatsen.”

VRIJE TIJD

“Ronddolen door steden en de impulsen in me opnemen. Daar kan ik enorm veel energie uithalen. Het afgelopen jaar deed ik dat noodgedwongen vooral in mijn thuisstad Brussel. Als het even kan, haal ik daarbij graag de amateur-fotograaf in mezelf naar boven. En tussendoor een weekje skiën, wandelen in de natuur of tafelen met vrienden.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content