Met hun bedrijf Kick Up verkennen Thibaut De Saedeleer en François Verheyen nieuw terrein in de Belgische golfwereld. "Voor leidinggevenden en managers is het niet altijd makkelijk om in hun agenda nog tijd te vinden voor hun favoriete sport", merkten de twee ondernemende dertigers. "Voor hen creëren wij evenementen op maat: een combinatie van wedstrijden, netwerken en gezelligheid."
...

Met hun bedrijf Kick Up verkennen Thibaut De Saedeleer en François Verheyen nieuw terrein in de Belgische golfwereld. "Voor leidinggevenden en managers is het niet altijd makkelijk om in hun agenda nog tijd te vinden voor hun favoriete sport", merkten de twee ondernemende dertigers. "Voor hen creëren wij evenementen op maat: een combinatie van wedstrijden, netwerken en gezelligheid." Een van hun paradepaardjes is de Belgian Golf League. "Aanvankelijk was dat Belgische kampioenschap, dat we vijf jaar geleden lanceerden, alleen bedoeld voor de beste amateurspelers van het land. Maar we beslisten tegelijk een bedrijventoernooi te organiseren voor sponsors en partners", legt De Saedeleer uit. Hun formule werd een succes. Dit seizoen nemen 32 bedrijven deel aan de zes rondes die de dag voor de officiële competitie gepland zijn, met dezelfde branding, hetzelfde gepersonaliseerde onthaal en hetzelfde format. De Saedeleer: "Het enige verschil is dat er niet over achttien holes wordt gespeeld, zoals op zaterdag, maar over negen holes en alleen op vrijdagmiddag." Het idee van een competitie tussen ondernemingen is niet nieuw. Maar het concept evolueert constant en kan snel worden aangepast. "De Belgian Golf League Corporate wordt gespeeld in matchplayformat met teams van twee spelers", zegt Thibaut De Saedeleer. "Zo kan de CEO bijvoorbeeld een team vormen met een klant of prospect. Dat creëert in korte tijd een sportieve en zakelijke sfeer." Het is dan ook geen toeval dat nogal wat grote bedrijven, waaronder Proximus, Belfius, Deloitte, Audi, Tobania en Callant, de originaliteit van het concept hebben gezien en onmiddellijk op de kar sprongen. De Pep'ss Golf Cup, die ook door Kick Up is bedacht en georganiseerd, is een vergelijkbaar concept. Alleen richt dat toernooi zich tot jonge kaderleden van 25 à 40 jaar, die moeilijk tijd vinden in hun strak geplande agenda. "De wedstrijden worden gespeeld in mei en juni, omstreeks 19 uur, na het werk dus", pikt François Verheyen in. "Hier zijn het teams van acht spelers, bedrijven of vriendengroepjes, die het tegen elkaar opnemen over negen holes." Ook dat concept is een succes. Dit jaar zijn de manches gepland in de clubs van 7 Fontaines, aan Waalse kant, en de Royal Latem langs de Vlaamse kant. De twee toernooien zijn al volgeboekt. Wedstrijden over negen holes, verschillende formats, aangepaste timings, een sfeer die bevorderlijk is voor ontspanning en netwerken: de golfsport is in volle beweging en richt zich tot een nieuw publiek.