‘Geloofwaardige journalistiek is van cruciaal belang’

WIE

Dries Vereecke (40)

WAS

Accountmanager bij Gazet van Antwerpen, retailmanager bij Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen, salesmanager bij Concentra en brandmanager bij Het Nieuwsblad.

WORDT

Marketingdirecteur van Mediahuis België – de uitgever van De Standaard, Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen – en lid van het directieteam. Hij zal de brandteams van de vier nieuwsmerken aansturen en samen met hen voortbouwen aan de positionering van de titels.

WIL

“Sterke en onderscheidende journalistiek, nieuwsmerken met een eigen gezicht en eigen community’s, zijn de basis van de marketingstrategie van Mediahuis”, zegt Vereecke. “Een eerste uitdaging is de positionering van de nieuwsmerken nog scherper af te lijnen en hun speerpunten nog meer tot uiting laten komen. In coronatijden merken we dat geloofwaardige journalistiek, helder en toegankelijk gebracht, van cruciaal belang is.

“Ten tweede moeten we inzetten op een uitmuntende leeservaring op alle platformen. We zien een heel grote verschuiving naar mobiele nieuwsconsumptie. De lezer moet zo snel mogelijk zijn nieuws via mobiele toestellen ontvangen, en de redactionele keuzes en zijn eigen leesvoorkeuren moeten van het kleine scherm spatten. De uitdaging bestaat erin goed te luisteren naar de behoeften van onze lezers.”

“Succesvolle nieuwsmerken zijn het gevolg van een hechte samenwerking tussen veel stakeholders, zoals de redacties, de marketing, de klantendienst, de verkoop, advertising, de productontwikkeling en de businessintelligence. Ik wil als verbindende figuur die samenwerking mogelijk maken.”

VRIJE TIJD

Muziek, schilderkunst, sport, wijn.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content