DRIVER'S PACK.
...

DRIVER'S PACK.Twee jaar geleden berichtte Trends over het initiatief van The Black Box Company. Dat bestond erin om de trotse bezitter van een gloednieuwe auto te verrassen met een doos in de wagen. Het zogenaamde Driver's Pack was gevuld met bonnen en productmonsters: van Tic-Tac-muntjes tot luchtverfrissers. Het was een manier van "selectieve distributie". De doos was volgens Denis Latour (samen met Axel Leclère en Philippe Lebordais initiatiefnemer) een extra cadeau dat het feest van de nieuwe auto compleet moest maken. Men had toen contacten met Renault, VW, Audi, Ford, Peugeot en Citroën. En er werd zelfs gedacht aan uitbreiding naar Frankrijk, Duitsland en Engeland. Latour, ook zeer actief in de pizzaketen Arrivero, heeft vandaag niets meer te maken met de inmiddels tot The Box Company omgedoopte firma. De pizza-activiteiten namen te veel van zijn tijd in beslag. In juni van dit jaar heeft Aline Deworme het bedrijf overgenomen. Het commerciële management is in handen van de Engelsman Richard Lagden. In feite gaat het om een nieuwe start. De nieuwe uitbaters leggen ook andere accenten: men werkt niet meer met de grote merken, maar gaat eerder naar de kleinere (onder andere Rover), verdelers als Cardoen, en leasingmaatschappijen. "De merken als VW of Ford zitten al aan de top en hebben zo'n doos eigenlijk niet nodig. Wij gaan eerder naar de kleinere, opkomende merken die ook kleinere budgetten hebben. Met die doos hebben ze iets op het vlak van customer friendliness," zegt Lagden. Ook de inhoud van de doos is gewijzigd. "We've cut out the crap," aldus Lagden. "De dingen die niet noodzakelijk met de auto te maken hebben, zijn eruit. We willen vooral bruikbare zaken geven: een ijskrabber, autoshampoo, zaken gericht op veiligheid. We gebruiken de doos als een vehikel voor de dealer en het merk." Dat doet men onder andere met sleutelringen, wegenkaarten, cd's voorzien van het logo van die auto of dealer. Lagden: "Onze klant heeft immrs ook artikelen die in de box kunnen. We pushen nu niet andere merken, zoals vroeger. De dealers reageerden in het begin dat het wel leuk was, maar dat het om producten van anderen ging. Nu stellen we: het is ùw pack en daar kunnen andermans producten ook in. De artikelen moeten bovendien bruikbaar zijn en niet zomaar reclame-items zijn."Het bedrijf is nog altijd alleen actief op de Belgische markt. Maar, zegt Lagden: "We denken aan Duitsland en aan een Europees netwerk. We bekijken de mogelijkheden. Volgend jaar moet de doorbraak komen."