Filip Van Kelecom volgde een jaar geleden René Danielsson op als CEO van Motrac Handling & Cleaning in de Antwerpse haven. Motrac, een onderdeel van de Nederlandse Royal Reesink Group, is de Belgische importeur van Linde-heftrucks en Tennant-vloerreinigingsmachines. Het bedrijf heeft 150 mensen in dienst. Voor Van Kelecom was het een comeback bij Motrac Handling & Cleaning, een topdriespeler op de Belgische heftruckmarkt. Hij leidde er al het verkoopteam.
...

Filip Van Kelecom volgde een jaar geleden René Danielsson op als CEO van Motrac Handling & Cleaning in de Antwerpse haven. Motrac, een onderdeel van de Nederlandse Royal Reesink Group, is de Belgische importeur van Linde-heftrucks en Tennant-vloerreinigingsmachines. Het bedrijf heeft 150 mensen in dienst. Voor Van Kelecom was het een comeback bij Motrac Handling & Cleaning, een topdriespeler op de Belgische heftruckmarkt. Hij leidde er al het verkoopteam. FILIP VAN KELECOM. "Van 2004 tot 2012 was ik hier verantwoordelijk voor sales en fleet. Ik kende het bedrijf, de klanten en de markt dus behoorlijk goed, al was het weer even wennen. Uit ervaring weet ik dat investeren in de menselijke relaties op de werkvloer de fundamenten van een succesvol beleid zijn. Het afgelopen jaar heb ik daar fors in geïnvesteerd. Daarnaast heb ik gewerkt aan de verdere optimalisatie van onze interne werkprocessen en aan het opdrijven van onze klantentevredenheid. Ik wil ook een gezonde langetermijnrelatie uitbouwen met onze constructeurs Linde en Tennant." VAN KELECOM. "Onze omzet is in 2015 gestegen naar 61,7 miljoen euro, een groei van 2 procent tegenover 2014. Die lijn trekken we dit jaar door. In de eerste zes maanden was de evolutie van de markt een kopie van dezelfde periode vorig jaar, al mogen we niet blind zijn voor de mogelijke gevaren. Ik hoop dat de markt niet aan stabiliteit inboet en dat het vertrouwen van de investeerders intact blijft, ondanks de terreur van 22 maart en de brexit. Heel veel klanten staan klaar om te investeren. De offerteportefeuille is nooit zo goed gevuld geweest. Ook onze cleaningdivisie, die 12 à 15 procent van onze omzet oplevert, doet het goed." VAN KELECOM. "Er wordt veel gepraat over automatisering. Onze constructeur Linde neemt daarin het voortouw. Volgens mij is automatisering de toekomst van de interne logistiek. Toch is er nog veel werk aan het prijskaartje van de technologie. Als klanten een voorstel voor automatische heftrucksystemen krijgen, doet de prijs hen nog heel vaak teruggrijpen naar de klassieke toestellen. Daar moet verandering in komen. De digitale informatiestroom naar de klanten en naar ons als dienstverlener heeft nu al succes. Onze klanten hebben behoefte aan meer fleetmanagement omdat ze streven naar meer efficiëntie, veiligheid, productiviteit en kosteninzicht. Vooruitziende vlootbeheerders willen gedetailleerd en in realtime worden geïnformeerd over de toestand van hun machinepark." VAN KELECOM. "We zien dat er hoe langer hoe meer een evolutie is van louter producten verkopen naar het aanbieden van extra diensten. Samen met de machines staan we in voor logistiek en veiligheidsadvies. We bieden opleidingen aan, IT-oplossingen zoals systemen voor warehousemanagement, begeleiding van de financiering en vlootbeheer, automatisering en servicepakketten. De pure verkoop van staal is verleden tijd. Dat maakt het alleen maar boeiender." K.D.C."Automatisering is de toekomst van de interne logistiek"