‘Een uitdager in de markt zetten’

WIE

Marcel Meijer (52)

WORDT

Directeur van Witt Benelux, de Deense distributeur van kwaliteitsmerken in consumentenelektronica (stofzuigers, keukenapparatuur) zoals iRobot, Segway, Sage, Everdure en Roidmi.

WAS

“Ik startte als 23-jarige in de export”, zegt Marcel Meijer. “Ik vind reizen fantastisch. Ik kwam snel terecht in de retail. De dynamiek in die sector spreekt me nog altijd aan. In het begin verkocht en ontwierp ik computeraccessoires aan Europese retailers. We boden een kant-en-klaar concept met muismatten en printerkabels aan. Dat waren toen belangrijke producten. Alle merken die ik vertegenwoordigde, zijn uitdagers. Zonder grote marketingbudgetten moet je creatief zijn om een podium voor die merken te bouwen.”

WIL

“Mijn uitdaging is opnieuw een uitdager op de markt te brengen en er een bekend merk van te maken. Met Roidmi hebben we een sterk merk in handen in een fors groeiend marktsegment: premium-steelstofzuigers. De oprichting van Witt Benelux is een feit en één van de volgende stappen is het zoeken naar geschikte collega’s. We starten met Roidmi, maar we willen ook de andere lijnen in de Benelux op de markt brengen. We voeren ook gesprekken met enkele merken om ons portfolio uit te breiden. We zoeken nog specialisten en voor de Belgische markt willen wij tweetalige medewerkers aantrekken. Ik verwacht dat wij eind dit jaar vijf mensen in ons commerciële Benelux-team zullen hebben. Wij kunnen ons richten op de verkoop en de klantondersteuning. Alle overige activiteiten, zoals marketing, logistiek en financiën, ondersteunt Witt in Denemarken.”

VRIJE TIJD

“Ik sport twee à drie keer per week in de sportschool. Ik verdiep me ook in de effecten van voeding op het lichaam. Met het gezin hebben we een voorliefde voor Italië en recepten van over de hele wereld.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content