Enkele dagen voor de Omnium - einde augustus - organiseerde sportgigant Wilson een clinic met de Schotse pro Paul Lawrie. En vorige week, enkele uren voor de Belgacom Open, nam Wilson de Ier Padraig Harrington onder de arm om de pers te woord te staan. Sablon Sport, dat de tennis-, basket- en golflijnen van Wilson in ons land distribueert, spaart blijkbaar kosten noch...

Enkele dagen voor de Omnium - einde augustus - organiseerde sportgigant Wilson een clinic met de Schotse pro Paul Lawrie. En vorige week, enkele uren voor de Belgacom Open, nam Wilson de Ier Padraig Harrington onder de arm om de pers te woord te staan. Sablon Sport, dat de tennis-, basket- en golflijnen van Wilson in ons land distribueert, spaart blijkbaar kosten noch moeite om zijn boodschap aan de man te brengen. "Wij hebben met de FatShafts een technologische nieuwigheid in huis waarmee golfspelers hun nauwkeurigheid kunnen opdrijven," aldus Anne Ciselet. Het gebrevetteerd en beschermd principe van de FatShafts, dat eerst werd toegepast op ijzeren clubs, is voortaan ook terug te vinden op houten clubs. Wilson is vooral een bekende naam in de tenniswereld, waar het met zijn tennisrackets een wereldwijd marktaandeel haalt van 52%. "Toch was het niet zo eenvoudig om in België door te breken," aldus Ciselet. De Belgische merken Donnay en Snauwaert wilden in ons land een markt hebben die model kon staan voor de export. "Toch is Wilson in zijn opzet geslaagd." Voor het basketbal produceert Wilson ballen die een NBA-licentie gekregen hebben. Het bedrijf sponsort ook Michael Jordan." Begin de jaren '90 werd Wilson, dat vanuit Chicago opereerde, opgekocht door de Finse groep Amer. "De bedoeling van de Finnen is duidelijk," stelt Anne Ciselet. "Zij willen golf bij Wilson opnieuw de positie laten bekleden die het merk nooit had mogen laten ontglippen om bij de drie grootste wereldmerken te horen. De FatShafts passen perfect in deze strategie. Deze clubs hebben hun weg al goed gevonden in de Amerikaanse en Europese tours. En België blijkt een uitstekende markt voor dit soort ontwikkelingen. Het aantal golfers is zeer sterk toegenomen zonder echt te exploderen. Het voordeel daarvan is dat er hier nog veel te doen blijft. Daarom organiseren wij zoveel mogelijk demonstratiedagen in de clubs. We zullen ook meer clinics, bijvoorbeeld met Paul Lawrie, inrichten. Als specialisten het over golfclubs hebben, luisteren de spelers wel, maar als grote profspelers aan het woord zijn, hangt iedereen aan hun lippen." Inlichtingen: Sablon Sport, Tel. (02) 366.99.70, fax: (02)366.12.02JOHN BAETE