‘Een stap dichter bij de mobiliteitsgebruiker’

WIE

Joost Kaesemans (52)

IS

Directeur public relations en public policy bij Touring

WAS

“Na mijn studie Germaanse filologie wilde ik absoluut voor de radio gaan werken, bij de VRT. Dat heb ik vijf jaar gedaan, met de verkeersredactie als uitvalsbasis. De liefde voor de radio is nooit bekoeld, maar de liefde voor de motorfiets bracht me naar Febiac. Daar was ik eerst verantwoordelijk voor de motorafdeling, en later was ik er heel wat jaren woordvoerder en communicatieverantwoordelijke. Ik heb het geluk gehad om de automobielsector te mogen vertegenwoordigen in een periode waarin het product volop evolueerde: de intrede van digitale veiligheidstechnologie, de opkomst van alternatieven voor benzine en diesel, de opkomst van rijhulpsystemen en geautomatiseerd rijden. Dat was en is onvoorstelbaar interessant én belangrijk. Maar we hebben ook donkere periodes en zware stormen beleefd ¬ denk maar aan dieselgate.”

WIL

“De stap naar Touring is in de eerste plaats een stap dichter bij de mobiliteitsgebruiker. Dat vind ik uitermate interessant. Die mobiele burger geeft door zijn veranderende gewoontes en wensen onze mobiliteit vorm. Ik vind het een eer de mobiliteitsgebruiker te mogen vertegenwoordigen in de media en bij de stakeholders. Bovendien – en dat is van doorslaggevend belang – vind ik bij Touring een organisatie die met een grote openheid en interesse de ontwikkelingen in de mobiliteit volgt en zich eraan aanpast. Ik hoop het debat over de ontwikkeling van onze mobiliteit op een serene en kwaliteitsvolle manier te kunnen voeren met alle stakeholders. Mobiliteit is een ecosysteem, waarin iedereen zijn plaats heeft en met elkaar verbonden is. Die samenwerking en dat onderlinge vertrouwen hoop ik te kunnen versterken en verduurzamen.”

VRIJE TIJD

“Fietsen, de motorfiets, maar ook het afstellen of herstellen van fietsen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content