I ntersticker is in 1997 ontstaan uit de fusie van de eenmanszaken van Judith Verschraegen, Luk Blockmans en diens broer Dirk. Luk Blockmans: "Mijn broer en ik hebben jaren in bijberoep trams en bussen van De Lijn met reclame beplakt. Al snel waren we in heel Vlaanderen actief. Samen met Judith, die grafisch ontwerpster is, hebben...

I ntersticker is in 1997 ontstaan uit de fusie van de eenmanszaken van Judith Verschraegen, Luk Blockmans en diens broer Dirk. Luk Blockmans: "Mijn broer en ik hebben jaren in bijberoep trams en bussen van De Lijn met reclame beplakt. Al snel waren we in heel Vlaanderen actief. Samen met Judith, die grafisch ontwerpster is, hebben we dan Intersticker opgericht. We zouden niet langer alleen plakken, maar ook zelf voorstellen uitwerken." Het kostte het drietal bloed, zweet en tranen om de zaak van de grond te krijgen. Veel bedrijven richten hun reclame- en marketingbudgetten naar de traditionele media, zoals affiches en advertenties. Blockmans: "Dat een bedrijfswagen evengoed als reclamedrager kan worden gebruikt, was soms moeilijk bij te brengen."Langzaam maar zeker groeide het bedrijf, hoewel de onderkapitalisatie een belangrijk probleem bleef (in 2001 waren de eigen middelen goed voor slechts 3,22% van het totale vermogen). Maar het tij keerde. Intersticker slaagde erin om de markt van de leasingvoertuigen aan te boren. Blockmans: "Leasingbedrijven streven naar een standaardisatie van voertuigkleuren. Bijkomend voordeel is dat het koetswerk beter beschermd wordt." KBC-Autolease en ING Car Lease bieden de service van Intersticker intussen aan als een optie, naast airco of ABS. Ook andere bedrijven, zoals Alken Maes (voor de lancering van het Fosters-bier ), Mode 2001: landed - geland (de fluorgele beplakking van de lift van het politiebureau Oudaan) en het Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen ontdekten de kwaliteiten van Intersticker. Meespelen in artistieke projecten is intussen een ambitie geworden van Intersticker. Recht evenredig met de groei in het klantenbestand groeide echter de interne chaos. Door boetes allerhande ging het bedrijf ei zo na kopje onder. Ondertussen is Intersticker opgesplitst in verschillende entiteiten. De plakkers worden per opdracht betaald en er is een opvolging van de facturatie ingevoerd. Jean-Paul Wydoodt[{ssquf}]Leasingbedrijven willen gestandaardiseerde voertuigkleuren. Bijkomend voordeel is dat het koetswerk beter wordt beschermd.