Zentrick is een schoolvoorbeeld van een schaalbaar bedrijf, dat almaar minder extra middelen nodig heeft om almaar meer te kunnen doen. De in 2010 opgerichte onderneming speelt een cruciale rol in het efficiënt laten verlopen van onlinevideoreclame. Dat doet ze vanuit een bescheiden kantoor in de rand van Gent, waar twaalf medewerkers intussen 250 miljard video-advertenties verwerken. Eind februari nam de Amerikaanse sectorgenoot DoubleVerify, een wereldspeler in advertentietechnologie, Zentrick over. Het volledige team blijft aan boord, onder leiding van de oprichters Frederik Neus en Pieter Mees. De overname was weloverwogen en gepland. "Pieter en ik hebben altijd op dezelfde lijn gezeten over de toekomst van Zentrick", zegt CEO Frederik Neus. "In de advertentiesector groeit snel het besef dat te veel zaken misgaan door de complexe technische infrastructuur achter onlinereclame. Zentrick was als eerste bedrijf bezig met oplossingen voor dat probleem en drukte zo al internationaal zijn stempel op de sector. Nu willen we de volgende belangrijke stap in schaalvergroting doen en DoubleVerify is daarin de gedroomde partner."
...