In haar functie bij Veepee, de grootste rechtstreekse werkgever in e-commerce op de Belgische markt, was Eva Van Isterdael als supplychaindirector verantwoordelijk voor alle stappen die volgen op een onlineaankoop. Dat gaat van alle vormen van transport tot het beheer van het eigen warehouse. Enkele jaren geleden kwam ze voor Veepee werken, een carrièreswitch die ze wijt aan het toeval: "Voordat ik hier terechtkwam, werkte ik in consultancy. In de aanloop van een potentieel project raakte ik aan de praat met iemand van Veepee. Zo ging de bal aan het r...

In haar functie bij Veepee, de grootste rechtstreekse werkgever in e-commerce op de Belgische markt, was Eva Van Isterdael als supplychaindirector verantwoordelijk voor alle stappen die volgen op een onlineaankoop. Dat gaat van alle vormen van transport tot het beheer van het eigen warehouse. Enkele jaren geleden kwam ze voor Veepee werken, een carrièreswitch die ze wijt aan het toeval: "Voordat ik hier terechtkwam, werkte ik in consultancy. In de aanloop van een potentieel project raakte ik aan de praat met iemand van Veepee. Zo ging de bal aan het rollen. Er was eigenlijk helemaal geen vacature. Het integratieproject waarvoor ik aangetrokken ben, wilden ze uitbesteden aan een externe partij. Maar dat is dus niet gebeurd." We hebben het over Veepee, maar eigenlijk ging u aan de slag bij Vente-Exclusive.com. EVA VAN ISTERDAEL. "Toen ik er startte, maakte Vente-Exclusive.com nog niet volledig deel uit van de internationale groep die sinds begin dit jaar Veepee heet. Samen met de collega's in Frankrijk hebben we bekeken hoe we beter konden samenwerken. Er was wel al een samenwerking tussen de commerciële managers, maar er kon zo veel meer gebeuren. Ik ging toen drie dagen per week naar Parijs, om die integratie te bewerkstelligen. Je mag de omvang en de complexiteit van zo'n project niet onderschatten. Maar het is wel gelukt." Wat deed u na dat project? VAN ISTERDAEL. "Nadat het belangrijkste werk gebeurd was, volgde een ander project. Dat gebeurde tegen een achtergrond van sterke groei. Wij hebben een apart businessmodel. Anders dan spelers zoals Amazon en Zalando hebben wij geen permanente stock. Pas nadat een flashverkoop afgelopen is, plaatsen we de bestelling bij onze leverancier en verzamelen we alles in ons magazijn in Lot. Daar bundelen we zo veel mogelijk aankopen uit verschillende flashverkopen voor verzending naar onze klanten. Een goede wisselwerking met onze merken is cruciaal om onze klanten vlot te bedienen." Hoe ervaart u de coronatijd? VAN ISTERDAEL. "Heel intens natuurlijk, gezien de impact op de e-commerce. We kregen een piek op een moment dat die er normaal gesproken niet zou zijn. Positief is dat duidelijk gebleken is hoe goed ons team wel is. De uitdagingen waren groot, maar iedereen heeft er samen zijn schouders onder gezet." Waar ziet u zichzelf staan over enkele jaren? VAN ISTERDAEL. "Ik had niet verwacht nu al te staan waar ik sta. Ik ben net gepromoveerd tot operationsdirector. Dat betekent dat ik behalve de supplychainteams ook de klantendienst en de teams van het Production Departement aanstuur. Dat zijn de mensen die werken aan alles wat je op de website ziet."