Toch hoeft de concurrentie op deze drukke en weinig lucratieve markt zich niet meteen zorgen te maken. Deze semi-professionele uitgeverij richt zich immers vooral op kleinschalige en bibliofiele maatprojecten in opdracht van bedrijven, verenigingen of particulieren. Bovendien heeft De Cavalerie allerminst de bedoeling om haar publicaties in het traditionele distributieci...

Toch hoeft de concurrentie op deze drukke en weinig lucratieve markt zich niet meteen zorgen te maken. Deze semi-professionele uitgeverij richt zich immers vooral op kleinschalige en bibliofiele maatprojecten in opdracht van bedrijven, verenigingen of particulieren. Bovendien heeft De Cavalerie allerminst de bedoeling om haar publicaties in het traditionele distributiecircuit te droppen. De oplage van de verschillende boekjes blijft - uiteraard afhankelijk van de wensen van de klant en het beschikbare budget - beperkt tot enkele honderden exemplaren. Enkele voorbeelden? Als een bedrijf graag wil uitpakken met een origineel relatiegeschenk of met een uniek aandenken aan haar afscheid nemende topman, dan schrijft Flamend er op bestelling een geestige tekst over, vol knipoogjes naar de leefwereld van de klant. Vervolgens giet Ramaekers alles in een leuke lay-out. Op die manier publiceerde De Cavalerie al boekjes over de avonturen van IT-managers, headhunters en communicatiedeskundigen. En dat voor klanten zoals YEO Management of het communicatiebureau Edison. Wat deze literaire geschenkenservice precies moet kosten, hangt uiteraard af van het project. Toch kunnen we u alvast verklappen dat de afzonderlijke prijs voor een boekje doorgaans schommelt rond de vijftien euro. Door de kleinschalige en unilaterale productiewijze van De Cavalerie gaat er immers niet zo veel verloren aan overhead-, auteurs- en andere kosten. Met dit uitgeversconcept hoopt Flamend alvast een jaarlijkse omzet te halen van rond de 250.000 euro. Quitte draaien is voor De Cavalerie overigens ruim voldoende. Beide zaakvoerders hebben immers al een voltijdse baan. Zo staat Ramaekers aan het hoofd van zijn eigen ontwerpbureau en geeft Flamend - die eerder bij Hewlett-Packard en Ubizen werkte - seminaries rond managementconsulting. Dave Mestdach [{ssquf}]Een uniek aandenken aan een afscheid nemende topman? De Cavalerie schrijft er op bestelling een boek over.