Droommerken uitbouwen

WIE

David Favest (46)

WORDT

General Manager Bentley, Lamborghini en Bugatti bij D’Ieteren

WAS

“Ik begon mijn carrière bij Chrysler Import Belgium, eerst als marketing officer en later als productmanager Jeep & Minivans. Na de fusie met Daimler in 2000 werd ik senior productmanager en trainingManager Benelux. In de jaren die volgden, had ik directiefuncties in binnen- en buitenland. Ik leidde onder meer de fusie van Chrysler en Fiat in goede banen in de Benelux.

“Na die periode stond ik aan het hoofd van de commerciële divisie van Fiat Chrysler Automobiles Belgium en KIA Belgium. In 2015 benaderde een headhunter me, om marketingdirecteur bij de Brusselse openbaarvervoersmaatschappij MIVB te worden. Daar kreeg ik erkenning voor. In 2017 werd ik Marketeer of the Year, het jaar daarop kreeg ik de prijs van Advertiser of the Year. De voorbije tweeënhalf jaar was ik directeur business-to-business bij Touring.”

WIL

“Dit is een unieke kans. D’Ieteren was op zoek naar iemand die de hele omkadering voor zijn rekening kon nemen: marketing, sales, aftersales, noem maar op. Het moest iemand zijn met ervaring bij zowel een constructeur als een invoerder, wat matcht met mijn loopbaan. Ik word verantwoordelijk voor merken die tot de verbeelding spreken en die nog veel groeipotentieel hebben. Onze kopersgroep is groter geworden en hun verwachtingen zijn navenant toegenomen. We rekenen ook op kapitaalkrachtige expats. Met een gestructureerde aanpak – de investering van D’Ieteren in die merken is substantieel – wil ik de hooggespannen verwachtingen inlossen.”

VRIJE TIJD

“Design en raceauto’s, mountainbike, paarden, citytrips, Angelsaksische literatuur en moderne kunst, en Edward Hopper in het bijzonder.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content