X-Treme in Mortsel is een winkel waar je binnenstapt om je hartewens in vervulling te laten gaan.
...

X-Treme in Mortsel is een winkel waar je binnenstapt om je hartewens in vervulling te laten gaan.Zowel arm als rijk heeft dromen. Rondscheuren in een blitse bolide, mee de lucht ingaan met een stuntvlieger, zwemmen tussen dolfijnen, een dagje trainen met een topvoetballer. Sinds december 1996 hoeven die dromen niet langer onvervuld te blijven. Je stapt gewoon binnen bij X-Treme. In een vorig leven was zaakvoerder Dirk Peskens organisator van shows à la Moulin Rouge in de Antwerpse Arenbergschouwburg. Toen de financiële risico's te groot bleken, zocht hij naar een mogelijkheid om zijn contacten in de showbusiness te gelde te maken. Dat was de start van P & P Entertainment, een evenementenbureau voor bedrijven. Vorig jaar sloot hij af met een omzet van 5 miljoen frank. Intussen kreeg hij meer en meer vragen van mensen om voor hen iets privé te organiseren. Dat inspireerde hem om Vendax Events op te richten, een bvba die eigenaar is van X-Treme in Mortsel. Een particulier die de winkel binnenstapt, kan zich de moeite besparen om zelf op zoek te gaan naar verhuurders van ballons, auto's enzovoort. "Bij ons kom je binnen en krijg je een waaier aan mogelijkheden, met suggesties waarvan je zelfs niet wist dat ze bestonden. Je gaat buiten met een oplossing op maat," aldus Peskens. Dat creatief meedenken en het toevoegen van een persoonlijke toets zijn de pluspunten waarmee X-Treme zich wil positioneren. "Veel mensen, vooral mannen, dromen ervan om ooit eens te rijden met een peperdure wagen. Dan zorgen wij er bijvoorbeeld voor dat 's ochtends het ontbijt wordt gebracht met een Ferrari ; daarna staat de wagen ter beschikking van de klant. Voor een vlucht met een luchtballon laten wij de gasten een uur op voorhand komen, zodat ze kunnen helpen bij de voorbereiding van de ballon. Op de landingsplaats staan champagne en hapjes klaar, dan kunnen ze nog wat napraten." Een vergelijking met het tv-programma De Droomfabriek ligt voor de hand, maar Dirk Peskens blijft voorzichtig : "We kunnen niet alles realiseren, maar er is veel mogelijk. Een weekend op de maan kunnen we niemand beloven." De doelgroep beperkt zich niet tot kapitaalkrachtigen. "Voor 850 frank kan je hier al terecht om eens mee te rijden in een Ferrari. Dat is vooral bedoeld voor kinderen onder de 18, die op het merk verslingerd zijn. Met een budget tussen de 3500 en 5000 frank kom je al een heel eind. Maar we hebben ook al een opdracht gekregen voor een verjaardagsfeest met olifanten, ballons, vuurwerk, artiesten, lichteffecten en noem maar op. Aan zo'n onvergetelijke happening hangt een prijskaartje tussen de 700.000 en1 miljoen frank."Vendax Events werkt met twee vaste werknemers. Voor het eerste jaar stevent de bvba af op een omzet van 3 à 4 miljoen. "Wij zijn nog niet de grootste van België," glimlacht Peskens, "maar wij hebben wel de intentie het te worden. Wij willen ook X-Treme-winkels openen in andere steden."DIRK PESKENS (VENDAX EVENTS) Een moorddiner, een ballonvaart met champagne of een dagje Ferrari op bestelling.