Doorgegroeid

Mark Op de Beeck

WIE

Mark Op de Beeck (54)

WORDT

General manager D’Ieteren Sport

WAS

Na zijn studies economie en communicatie startte Mark Op de Beeck in 1987 als verkoper bij Fiat-Lancia. Na een jaar ging hij naar het computer- en softwarebedrijf MAI BasicFour. Twee jaar daarna trad hij als assistent-advertisingmanager in dienst van de Toyota-importeur IMC. Hij stapte vijf jaar later over naar de reclamewereld, waar hij onder andere werkte voor Mercedes-Benz en later Daewoo. In 1998 verhuisde hij naar Nederland om er marketingmanager te worden bij Harley-Davidson Benelux. In 2006 kwam hij terug naar België en in 2017 werd hij bij Tequila Advertising door D’Ieteren Sport, de importeur van Yamaha-motorfietsen en marineproducten gevraagd sales- en marketingmanager te worden. Vanaf 2013, met de komst van Thierry Van Crombrugge als general manager, is het bedrijf flink afgeslankt. Met de Yamaha-activiteiten ging het almaar beter. In 2018 werd D’Ieteren Sport met het merk marktleider. Op 1 april gaat Van Crombrugge met pensioen. Mark Op de Beeck volgt hem op. “Ik was al enige tijd verantwoordelijk voor de commerciële afdeling bij D’Ieteren Sport en Denis Gorteman, CEO van D’Ieteren Auto, heeft me gevraagd directeur te worden.”

WIL

Mark Op de Beeck ziet drie uitdagingen. “Thierry Van Crombrugge heeft getoond hoe je een goed team samenstelt. Daar wil ik aan blijven werken, zodat de mensen hier met plezier naar hun werk komen. Daarnaast bouwen we voort aan het netwerk. Een groot deel van de dealers is 50, 60 jaar en niet iedereen heeft een opvolger. We moeten dus zorgen voor opvolgers en vervangers, want een netwerk hebben we nodig voor ons volume. En op de lange termijn moeten we ook nadenken over de mobiliteit van morgen, met onder meer elektrische voertuigen. Die verandering is ook een kans.”

VRIJE TIJD

motorrijden, mountainbiken, fitness en werken in de tuin.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content