‘Digitaal speelde altijd een rol’

WIE

Peter Vindevogel (47)

IS

CEO The Park

WAS

Peter Vindevogel studeerde rechten, maar heeft nooit werk in die richting gezocht. “Ik ben na mijn studie onmiddellijk in marketing begonnen”, zegt hij. Eerst bij een kleine uitgever van juridische tijdschriften en vervolgens bij Kluwer. “Die uitgever zat net in een transformatie. Veel publicaties werden digitaal. Dat is sindsdien altijd een rol in mijn carrière blijven spelen. Ik ben in 2004 doorgegaan in digitale marketing bij het marketingbureau These Days (nu Wunderman-Thompson).” In 2008 deed Vindevogel de citymarketing voor de stad Antwerpen en in 2014 maakte hij de overstap naar Telenet. Er kwam meer internationale concurrentie van onder meer Netflix. Daarom startte Telenet in 2020 in een joint venture met DPG Media een eigen streamingproduct, Streamz. Vindevogel: “Ik was al goed op de hoogte van de materie en van de commerciële strategie en werd de CEO van Streamz.” Die baan ruilde hij op 1 juni in voor het CEO-schap van The Park, de virtualrealitylocaties van Telenet.

WIL

The Park is zo’n vier jaar geleden opgezet door Telenet in samenwerking met 9.5 Magnitude Ventures. Het heeft tien vestigingen in België en Nederland. “De digitale en de echte wereld lopen steeds meer door elkaar. Daarin kon Telenet een innoverende rol spelen. Philippe De Schutter (ex-Uber) was de CEO. Hij liet vorig jaar weten een nieuwe uitdaging aan te gaan. The Park had toen een nieuwe leider nodig.”

“Op de agenda staat The Park naar andere landen te brengen. Het model is succesvol. We ontwikkelen eigen content en daar zijn skills voor nodig. We werken daarvoor samen met Triangle Factory, een gameontwikkelaar.”

VRIJE TIJD

“Ik ben een sportliefhebber, actief (lopen) en passief (voetbal). Daarnaast mijn gezin, mijn vrienden en reizen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content