Het Antwerpse DESelect haalt kapitaal op om zijn groei te versnellen. "We maken het eenvoudiger voor marketeers om hun klantenbestand te segmenteren, waardoor ze hun communicatie gerichter en persoonlijker kunnen maken", legt medeoprichter Anthony Lamot uit. "Je had aan de...

Het Antwerpse DESelect haalt kapitaal op om zijn groei te versnellen. "We maken het eenvoudiger voor marketeers om hun klantenbestand te segmenteren, waardoor ze hun communicatie gerichter en persoonlijker kunnen maken", legt medeoprichter Anthony Lamot uit. "Je had aan de ene kant heel gespecialiseerde datawetenschappers en aan de andere kant artificiële intelligentie. De marketeer zit tussen die twee uitersten. We zagen dat hij niet meer de tools had om al die data te managen." Lamot en Jonathan Van Driessen richtten in 2019 hun bedrijf op. Begin 2020 was het platform van DESelect, dat werkt met softwareabonnementen, beschikbaar in de Salesforce AppExchange. "In ons eerste boekjaar haalden we een cijfer dat serieus boven het resultaat van de gemiddelde software-as-a-servicestart-up ligt. Dit jaar willen we onze omzet verviervoudigen", zegt Lamot. "In 2022 willen we nog eens verdrievoudigen en verhuis ik naar de Verenigde Staten om er een commercieel team op te zetten." Om die snelle expansie in goede banen te leiden haalt DESelect voor een onbekend bedrag zaaikapitaal op bij enkele businessangels. Onder meer de oprichters van Collibra, Showpad en 4C investeren in de Antwerpse start-up, die werd begeleid door de accelerator Start it @KBC. Drie namen zijn bekend: Pascal Borremans van 4C/Wipro, en Hendrik Isebaert en Louis Jonckheere van Showpad.