De roep van Malta

Voorlopig gaat Walter Haazen niet verhuizen. Hij wordt nochtans de nieuwe chief growth officer _ een originele variant voor de vroegere verkoopdirecteur _ van ASP.Consulting. Thuisbasis voor het hoofdkwartier van de Europese groep is het mediterrane eiland Malta. Ondanks het aangename klimaat en de mogelijkheden om watersport (zijn favoriete hobby) te beoefenen, blijft Haazen vanuit het Belgische kantoor in Antwerpen werken. “Mijn dochter van vijftien zou wellicht te veel aanpassingsproblemen hebben. En trouwens, waar je je thuisbasis selecteert, maakt niet zoveel uit. Je bent in mijn vak toch de helft van je tijd onderweg.”ASP.Consulting profileert zich rond de kloof tussen de conventionele bedrijfsadviseurs en trainingsorganisaties. “Wij specialiseren ons in de implementatie van performantiemanagement bij onze klanten,” zegt Haazen. Naar eigen zeggen is het consultingbedrijf daarbij relatief selectief. “Het moet klikken en onze aanpak moet passen in de strategie van de klant.”Walter Haazen liep in de jaren zeventig school aan de Antwerpse Technische Hogeschool. Zijn interesse voor mensen bleek echter groter dan zijn honger naar techniek. “Ik begon industriële projecten te begeleiden op freelance basis,” zegt hij. Tot hij zes jaar geleden in ASP een partner vond, toen nog met hoofdkwartier in Oostenrijk. Hij stapte mee in het kapitaal van de groep en bouwde de Beneluxorganisatie uit. Nu maakt hij meteen ook de overstap naar het management van de groep, die in tien jaar tijd acht vestigingen in Europa opende, ondertussen 85 werknemers telt en een omzet haalt van vijf miljoen euro.

Voorlopig gaat Walter Haazen niet verhuizen. Hij wordt nochtans de nieuwe chief growth officer _ een originele variant voor de vroegere verkoopdirecteur _ van ASP.Consulting. Thuisbasis voor het hoofdkwartier van de Europese groep is het mediterrane eiland Malta. Ondanks het aangename klimaat en de mogelijkheden om watersport (zijn favoriete hobby) te beoefenen, blijft Haazen vanuit het Belgische kantoor in Antwerpen werken. “Mijn dochter van vijftien zou wellicht te veel aanpassingsproblemen hebben. En trouwens, waar je je thuisbasis selecteert, maakt niet zoveel uit. Je bent in mijn vak toch de helft van je tijd onderweg.”

ASP.Consulting profileert zich rond de kloof tussen de conventionele bedrijfsadviseurs en trainingsorganisaties. “Wij specialiseren ons in de implementatie van performantiemanagement bij onze klanten,” zegt Haazen. Naar eigen zeggen is het consultingbedrijf daarbij relatief selectief. “Het moet klikken en onze aanpak moet passen in de strategie van de klant.”

Walter Haazen liep in de jaren zeventig school aan de Antwerpse Technische Hogeschool. Zijn interesse voor mensen bleek echter groter dan zijn honger naar techniek. “Ik begon industriële projecten te begeleiden op freelance basis,” zegt hij. Tot hij zes jaar geleden in ASP een partner vond, toen nog met hoofdkwartier in Oostenrijk. Hij stapte mee in het kapitaal van de groep en bouwde de Beneluxorganisatie uit. Nu maakt hij meteen ook de overstap naar het management van de groep, die in tien jaar tijd acht vestigingen in Europa opende, ondertussen 85 werknemers telt en een omzet haalt van vijf miljoen euro.

R.B.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content