‘De menselijke benadering trok me aan’

Patrick Richez

WIE

Patrick Richez (43)

IS

Hoofd klantendienst ARAG SE ¬ Branch Belgium.

WAS

Patrick Richez studeerde toegepaste economische wetenschappen aan de ULB en begon zijn loopbaan in 2001 op de IT-dienst van Galeria Inno. Hij was ook enige tijd salestrainee in Duitsland. Eind 2004 stapte hij over naar de bankwereld, naar het toenmalige Fortis (nu BNP Paribas Fortis). Hij was daar international managementtrainee en later business-relationshipmanager. “Ik vond het commerciële werk fijn, maar ik wilde toch meer structuur in de relatie met de klanten. Ik wilde in de richting van strategische consultancy gaan”, zegt Richez.

Hij kreeg in 2008 een kans bij ING als consultant strategie en changemanagement. In 2014 vond hij een nieuwe uitdaging bij de socialehuisvestingsmaatschappij Anderlechtse Haard. Daar werkte hij als changemanager aan de professionalisering van de vastgoedactiviteiten. Na twee jaar kreeg hij een aanbod van Orange België om technical supportmanager te worden, later was hij er cable-operationsmanager. In 2019 en 2020 volgde hij het Executive Development Programme aan de Vlerick Business School. Bij Orange voerde hij herstructureringen door en zocht daarna een andere uitdaging. “Ik kreeg die kans bij ARAG.”

WIL

In 2021 startte Richez bij die verzekeraar, die gespecialiseerd is in rechtsbijstandsverzekeringen. “Dat type verzekering is nog niet zo bekend in ons land. Er is veel marketing en communicatie rond nodig”, zegt hij. De menselijke benadering bij ARAG trok hem aan. “We komen als team in contact met de makelaars en de klanten”, zegt hij.

Ook intern geldt die filosofie. “Ik ben altijd bereikbaar voor de medewerkers. Ik praat met hen en breng dat na onderzoek en overleg in praktijk.”

VRIJE TIJD

Veldhockey, tennis, gamen en familie en vrienden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content