"De gouden jaren in de uitzendsector waren voorbij toen ik hier een jaar geleden begon," zegt Johan Sack (33). "Ik wist dus dat ik met minder middelen en met een andere focus zou moeten werken. Ik kreeg een duidelijke boodschap: wees kostenbewust. Wel voelde ik dat de moeilijke periode van korte duur zou zijn. De uitzendsector werd als eerste getroffen door de economische malaise en zou ook de eerste zijn die het herstel zou inluiden."
...

"De gouden jaren in de uitzendsector waren voorbij toen ik hier een jaar geleden begon," zegt Johan Sack (33). "Ik wist dus dat ik met minder middelen en met een andere focus zou moeten werken. Ik kreeg een duidelijke boodschap: wees kostenbewust. Wel voelde ik dat de moeilijke periode van korte duur zou zijn. De uitzendsector werd als eerste getroffen door de economische malaise en zou ook de eerste zijn die het herstel zou inluiden." Sack begon dan ook een marketingstrategie op lange termijn te ontwikkelen die optimaal zou renderen wanneer de economie er weer wat rooskleuriger zou uitzien. Sack: " Creyf'sBelgië heeft het er in deze economisch onstabiele periode aardig van af gebracht. Ons marktaandeel blijft stijgen. We behoren nog altijd tot de topdrie van België." Voor Sack, die al marketingervaring had opgedaan bij Black & Decker en ISS, betekende de overstap naar Creyf's toch een aanpassing aan een nieuwe manier van werken. "Het blijft marketing, maar ik moest zowel met kandidaat-uitzendmedewerkers als met bedrijven werken. Die combinatie van B2C met B2B komt zelden voor." Als eerste stap wou de nieuwe marketingmanager de neuzen in dezelfde richting krijgen. Dat leidde onder meer tot een uniformisering van de look van de kantoren. "Tegelijk moesten we ons natuurlijk dubbel plooien om zowel onze bestaande klanten te behouden als nieuwe prospects aan te trekken," herinnert hij zich. Zowat drie jaar lang had Creyf's vooral campagne gevoerd bij bedrijven die uitzendkrachten inschakelen. Met de komst van Sack moest ook de omgekeerde richting weer worden uitgediept: een grotere naamsbekend bij kandidaat-interimarissen. Dat was zeker nodig op een ogenblik dat er ook campagne gevoerd werd rond de nieuwe naam van het moederbedrijf, human-resourcesdienstverlener Solvus, waarvan Creyf's de algemene uitzendpoot is. "Zoals ik al vorig jaar zei, zijn een goed imago en een brede naamsbekendheid de sleutel tot het succes," aldus Sack. "Onze radiocampagne nieuwe stijl - ' Creyf's als je even zonder zit' - heeft heel positieve resultaten opgeleverd. Ook al is het marktaanbod aan kandidaten tegenwoordig allesbehalve krap, uit ervaring weten we dat dat snel kan veranderen. We zitten immers in een bijzonder conjunctuurgevoelige sector." Daarnaast kon Creyf's sinds 2002 nieuwe segmenten uitbouwen of verder ondersteunen. Onder andere via Creyf's Construct werd de bouwsector aangeboord, een markt die jarenlang niet toegankelijk was voor uitzendbedrijven. De komende maanden gaat de aandacht vooral uit naar e-recruitment, een van de on- linebranches die het best hebben standgehouden. "E-recruitment blijft voor Creyf's een heel belangrijk medium. Er staat een aantal nieuwe projecten op til, maar daar kan ik nog niets over zeggen; ze worden nog gefinaliseerd." A.M.Na drie jaar promo bij bedrijven werkt Creyf's nu vooral in op kandidaat-interimarissen.