O range, Nokia, Nike, Playstation. Het is duidelijk dat Anne-Marie Buyle van sterke merken houdt. Het stokpaardje van deze goedlachse dame is het herpositioneren van merken via onverwachte campagnes. Zo creëerde ze bij ons de ' The future is bright'-campagne van gsm-operator Orange.
...

O range, Nokia, Nike, Playstation. Het is duidelijk dat Anne-Marie Buyle van sterke merken houdt. Het stokpaardje van deze goedlachse dame is het herpositioneren van merken via onverwachte campagnes. Zo creëerde ze bij ons de ' The future is bright'-campagne van gsm-operator Orange. Anne-Marie Buyle (44) weet als geen ander hoe het imago van een merk wordt opgebouwd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de BBL haar bij KPN-Orange heeft weggehaald om de visuele gedaanteverwisseling van de groene bank binnen de ING-groep in goede banen te leiden. De Nederlandse bankverzekeraar nam de BBL vijf jaar geleden over en vanaf de volgende lente zal de oranje leeuw de groene muis voorgoed verjagen. De keuze voor een geleidelijke overgang was bewust. "Om de identiteit van de BBL zelf niet meteen overboord te gooien," vertelt Anne-Marie Buyle, die zichzelf omschrijft als een "pragmatische, integere en veeleisende vrouw". Haar carrière bevestigt dit. Niet alleen is deze uit Brussel afkomstige vrouw licentiate politieke wetenschappen, ze beëindigde ook met glans een derde cyclus marketing aan de Handelsschool Solvay. Gedurende enkele jaren was ze actief in de wereld van de podiumkunsten als persattaché voor het cultureel centrum van Sint-Agatha-Berchem en van het Kaaitheater. Later richtte ze haar blik op de reclamewereld, waar ze als senior account bij het reclamebureau VVL/BBDO vier jaar lang verantwoordelijk was voor de budgetten van Douwe Egberts en Hollandse Kazen. Na een zijsprongetje als communicatiedirecteur bij Nederland Zuivelbureau, zette ze de stap naar de andere kant van de lijn, die van de adverteerders: eerst ging ze aan de slag bij Interlabor Interim, daarna bij Orange, dat ondertussen Base heet. "Bij Orange kon ik met een aanzienlijk marketingbudget volledig zelfstandig werken aan plaatselijke projecten en campagnes die om de twee maanden werden veranderd," vertelt ze enthousiast. Nu ruilt ze Orange voor de discrete bankwereld. Maar één iets blijft constant: ook hier zal ze haar lievelingskleur oranje terugvinden. Sébastien Buron [{ssquf}]Vanaf de volgende lente zal de oranje ING-leeuw de groene BBL-muis voorgoed verjagen. Anne-Marie Buyle (44). Wordt: marketing communication manager bij BBL.Vrije tijd: reizen, Italiaanse keuken, fietstochtjes met het gezin.