‘De groei voorzetten’

WIE

Stijn Heytens (45)

WORDT

Managing director van McDonald’s België

WAS

Stijn Heytens haalde een master in communicatiewetenschappen en marketingmanagement, en begon in 2004 bij McDonald’s België als marketingmanager. Hij kwam van de levensmiddelenfabrikant Sarah Lee Foods. In 2010 verliet hij McDonald’s om bij Mohawk Industries Inc. in dienst te treden als global marketing director. In 2015 keerde hij terug als marketing director van McDonald’s België. Hij had de leiding over McDelivery en was verantwoordelijk voor de lancering van nieuwe loyaliteits- en crm-applicaties. Tot voor kort was hij chief marketing officer bij McDonald’s Zwitserland. Afgelopen zomer hielp hij het bedrijf door de coronacrisis te navigeren. Hij implementeerde ook nieuwe platforms, zoals MyOrder en MyMcDonald’s, om de digitale kanalen van McDonald’s te verbeteren.

WIL

Heytens volgt Stephan De Brouwer op, die met pensioen gaat en McDonald’s België de voorbije jaren door een sterke groei heeft geleid door het aantal restaurants te verdubbelen. Samen met de 24 franchisenemers wordt een sterk uitbreidingsplan uitgerold over meerdere nieuwe platforms, zoals gepersonaliseerde bestellingen, tafelbediening en McDelivery, dat in meer dan 45 restaurants wordt aangeboden. In 2020 gingen acht nieuwe restaurants open. Heytens wil doorgaan op dat pad: “We willen de groei voortzetten en ervoor zorgen dat klanten McDonald’s blijven vertrouwen en appreciëren.”

De focus blijft ook op de merkbekendheid en employer branding. McDonald’s België pakt graag uit met de prijzen die het in de wacht heeft gesleept: de Comeos Mercurius Award in 2008 voor het bedrijf met de beste hr-praktijken en in 2011 voor het bedrijf met het beste werkgeversimago in België, en de Best Workplace in België in 2013.

VRIJE TIJD

Reizen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content