"Met de auto weet je wanneer je vertrekt, maar niet wanneer je aankomt", zegt Wim Roels, die mee aan de wieg stond van het Brusselse bedrijf Cycle Valley. "Ik ben altijd graag creatief geweest, ik zocht graag naar oplossingen. Wij bieden bedrijven aan fietsen te leasen of te kopen. Vaak is de eerste stap een workshop die we in het bedri...

"Met de auto weet je wanneer je vertrekt, maar niet wanneer je aankomt", zegt Wim Roels, die mee aan de wieg stond van het Brusselse bedrijf Cycle Valley. "Ik ben altijd graag creatief geweest, ik zocht graag naar oplossingen. Wij bieden bedrijven aan fietsen te leasen of te kopen. Vaak is de eerste stap een workshop die we in het bedrijf organiseren. Daar evalueren we de behoeften van iedere werknemer en stellen we hem een oplossing op maat voor. Wij hebben geen exclusiviteitscontract met een fietsmerk en hebben dus een breed aanbod van fietsen." Of het nu gaat om elektrische fietsen, plooifietsen of gewone modellen, Cycle Valley wil het verschil maken met het design van de tweewielers. Het zijn fietsen voor de stad, vaak moderne of zelfs futuristische modellen. Cycle Valley wil de fietspartner voor bedrijven worden. "Wij begeleiden onze klanten op lange termijn. We bieden verzekeringscontracten aan, onderhoud ter plaatse en een pechverhelping dag en nacht. We zorgen voor alles. Daarmee zijn we uniek op de markt." "Het is niet onze visie de bedrijfswagen te vervangen, maar iets aan te bieden dat complementair is", zegt Wim Roels, die Cycle Valley samen bestiert met zijn medeoprichter en wederhelft Nathalie Boileau. Met slechts enkele maanden op de teller sloot Cycle Valley al contracten af met enkele grote kleppers. "Met bpost onder meer, voor de cargo bike. Dat is een driewieler die heel efficiënt is voor de rondes van de postbodes. We werken ook samen met grote steden als Gent en Namen. Binnenkort experimenteren we met de connected bike. Dat is een elektrische fiets die je kunt opladen zonder kabel en uitgerust is met technologische snufjes." FABRICE LAMBERT