‘De aansluiting met het lokale kmo-netwerk maken’

WIE

Rebecca Tielemans (41)

WORDT

CEO van Marsh België en Luxemburg

WAS

“Ik ben wellicht een van de weinige mensen die verzekeringen heeft gestudeerd omdat ze er echt in geïnteresseerd waren”, vertelt Tielemans. “Ik had een oom die in verzekeringen deed en zijn werk zat vol afwisseling. Dat sprak me aan.” Tielemans werkte de voorbije twintig jaar in zowat alle segmenten van de sector. Ze oefende managementfuncties uit, was zelfstandig consultant en had even een makelaarskantoor. “Makelaar vind ik de interessantste rol, omdat je als tussenpersoon de behoeften van de klant moet zien te verbinden met de juiste producten.”

Bij Aon België was Tielemans verantwoordelijk voor de publieke sector, luchtvaart, gezondheidszorg en biotech. In 2017 keerde ze terug naar het bedrijf waar ze haar carrière was gestart, Marsh België. Ze werd er verantwoordelijk voor riskmanagement voor de grote internationale klanten.

WIL

Haar nieuwe baan als CEO is “een droom die uitkomt”. Maar de uitdaging is niet min. Ze moet leiding geven aan 400 mensen op een moment dat de coronacrisis thuiswerk oplegt. “Ik houd ervan mensen uit te dagen”, zegt ze. “Hoe doe je dat in covid-tijden? De wereld en de klantenbehoeften veranderen ingrijpend. In die context moet je organisatie wendbaar zijn.”

Strategisch wil Tielemans andere accenten leggen: “Als internationale makelaar moet Marsh zich heruitvinden. We moeten de aansluiting met het lokale kmo-netwerk maken en de klantenervaring verbeteren. Dat is nodig, nu de markt al een tijdje verhardt (verzekeraars en herverzekeraars nemen minder risico’s op, waardoor de prijzen stijgen, nvdr). Een bedrijf als Marsh kan de risico’s inzichtelijk maken en klanten helpen te zoeken naar alternatieve oplossingen.”

VRIJE TIJD

Mama en plusmama van twee. Hobby’s: lezen, reizen, koken, wandelen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content