Damasi – Babydraagzak met oogcontact

Met de izzzi introduceert het Antwerpse Damasi een innovatieve draagzak voor baby’s. Medeoprichter en designer Peter Van Riet koos voor een one-size-fits-alloplossing.

Wat maakt de izzzi uniek? “Deze draagzak streeft naar een maximaal gebruiksgemak. Je bevestigt hem in drie eenvoudige bewegingen, zonder klikken of knopen. Je baby ligt in de izzzi zoals hij in je armen ligt. Dat zorgt voor een optimale ondersteuning, bevordert het oogcontact en maakt discreet borstvoeding geven en comfortabel in de zetel zitten mogelijk. Het materiaal is licht en ademend, en in de opbergzakjes kun je een fopspeen kwijt.”

Wat was de grootste uitdaging? “We hebben izzzi ontwikkeld met een ervaren designerteam, bijgestaan door een deskundig medisch panel. De grootste uitdaging bleek om onze draagzak te laten voldoen aan de Europese en internationale normen. Alle testen en administratieve procedures namen bijna een jaar in beslag.”

Via welke kanalen verkoopt Damasi? “Initieel verkochten we de izzzi via onze webshop, maar vandaag verdelen we onze draagoplossing ook via de detailhandel. We zijn momenteel vooral actief in de Benelux en de Verenigde Staten. In Frankrijk zijn we gestart met de eerste retailers, en in Scandinavië lopen de gesprekken. Het is onze ambitie een wereldspeler te worden.”

Hoe verloopt de financiering? “Midden 2019 hebben we met 250.000 euro uit eigen middelen en van een banklening onze bv Damasi opgericht. Nu de izzzi officieel gelanceerd is als merk, hebben we met de hulp van Business Angels Netwerk (BAN) Vlaanderen een bijkomende financiering van 150.000 euro van de Participatiemaatschappij Vlaanderen (PMV) verkregen. In combinatie met een extra eigen inbreng van 250.000 euro zullen we onze marketingactiviteiten voort uitbouwen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content