Toen Valeri Potchekailov en Gregory Claeyssens als student een webshop ontwikkelden, kregen ze zoveel lovende reacties dat ze besloten er hun beroep van te maken. Dat werd het branding & digital agency Sugar.
...

Toen Valeri Potchekailov en Gregory Claeyssens als student een webshop ontwikkelden, kregen ze zoveel lovende reacties dat ze besloten er hun beroep van te maken. Dat werd het branding & digital agency Sugar. Dat was leuk, tot ze op een plafond botsten. "Het voelde als bandwerk, dat we dan ook nog eens voor iemand anders deden", zegt Potchekailov. "We wilden een eigen product maken. Doordat we bij onze klanten zagen dat teams vaak problemen hadden om het overzicht te bewaren op hun content life cycle, om samen nieuwsbrieven of posts voor sociale media te maken, besloten we daarop te focussen." Samen met Brik De Maeyer bedacht het duo in 2016 StoryChief, een tool waarmee mensen makkelijker content kunnen verspreiden. "We maakten een landingspagina waarin we het concept voorstelden op basis van designs. In enkele uren lieten meer dan 700 kandidaat-klanten hun contactgegevens achter", klinkt het. Toen StoryChief een jaar later echt van start ging, kwamen de eerste klanten al snel binnen. Ondertussen focust het team zich op het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en de Benelux met klanten als Rotterdam Airport, Koning Boudewijnstichting, FIT en ABN AMRO. Eind juli kondigde de scale-up een investering van 3,4 miljoen euro aan. Met het geld wil StoryChief de processen stroomlijnen en internationaal nog meer uitbreiden. Potchekailov: "Een van de moeilijkste aspecten is jezelf bekend maken in een nieuwe markt. We gaan zwaar inzetten op contentmarketing. Het duurt even voor je resultaat hebt, maar zodra de machine op gang is gekomen, blijft ze draaien."