‘Consumenten hunkeren naar een lokale authenticiteit’

WIE

Luc Suykens (57)

WORDT

CEO van UBA

WAS

Luc Suykens studeerde van 1981 tot 1985 toegepaste economische wetenschappen aan de Ufsia in Antwerpen. Toen hij een MBA volgde aan de Amerikaanse Kellogg School of Management, kwam hij in contact met Procter & Gamble (P&G), de producent van onder meer Dreft, Pampers en Swiffer. Hij begon er op de marketingafdeling met de Belgische activiteiten en groeide door naar Europese en wereldwijde projecten. Hij deed de lancering van Ace Delicat en begeleidde bij Dreft de overgang van de klassieke ronde groene fles naar de transparante. In 2003 kwam hij terug naar België als marketingverantwoordelijke voor de Benelux. In 2014 kwamen daar de Franse marketingactiviteiten bij.

WIL

Suykens verlaat P&G om op 1 april de CEO van UBA te worden. UBA stond voor Unie van Belgische Adverteerders, maar is nu de afkorting van United Brands Association. Voor Suykens was die functie de gelegenheid om meer lokaal te werken. “De jongste zeventien jaar werkte ik twee tot drie dagen per week ook in Rotterdam of Parijs. Dat begint te wegen. Ik verlaat P&G op een hoogtepunt. Ik ben het bedrijf heel dankbaar. De kennis die ik opgebouwd heb, kan ik inzetten bij UBA.” Suykens was de vicevoorzitter van de UBA en noemt het een uitdaging het werk van Chris Van Roey voort te zetten. Onder Van Roey verdubbelde het ledenaantal van de UBA naar 350 en is er werk gemaakt van de UBA Academy.

“In de sector van de fast-moving consumer goods is er een trend naar internationalisering, maar daarnaast wint het lokale aan belang. Consumenten hunkeren naar een lokale authenticiteit”, zegt Suykens.

VRIJE TIJD

Met het gezin genieten van de natuur, fietsen en tennissen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content