"Kors moest ons verrassen, en moest beletten dat we nog verder in rondjes zouden draaien," zegt Loubier. De huidige kledinglijn van Céline, die binnenkort dus in Antwerpen te bekijken valt, bevat verschillende gamma's damesconfectie: breigoed, soireekledij, maillots enzovoort. De lederwaren (voor dames én heren) werden vernieuwd, er kwam een brillenlijn en in september lanceert het merk ook een vrouwenparfum.
...

"Kors moest ons verrassen, en moest beletten dat we nog verder in rondjes zouden draaien," zegt Loubier. De huidige kledinglijn van Céline, die binnenkort dus in Antwerpen te bekijken valt, bevat verschillende gamma's damesconfectie: breigoed, soireekledij, maillots enzovoort. De lederwaren (voor dames én heren) werden vernieuwd, er kwam een brillenlijn en in september lanceert het merk ook een vrouwenparfum.Eind 2000 beschikte Céline over 86 eigen boetieks in heel de wereld. Op dit ogenblik zijn er 95 winkels, wat meer is dan Christian Lacroix. De overkoepelende luxeketen LVMH wil in de komende vijf jaar in omvang verdubbelen. Céline wil daarbij helpen. In 1989 nam de Financière Agache van Bernard Arnault een participatie van 66% in het kapitaal van Céline. In 1996 werd dat aandelenpakket doorverkocht aan LVMH. De jongste geconsolideerde omzet van de machtige groep liep op tot 11,6 miljard euro (waarvan 28% of 3,2 miljard euro op rekening van de sector Mode en Lederwaren, die op zich een stijging met 40% kende). Het groepsgedeelte van het nettoresultaat bedroeg 722 miljoen euro (29,125 miljard frank). Céline heeft wereldwijd 800 mensen in dienst, en haalde vorig jaar een omzet van 1 miljard Franse frank (6,15 miljard frank), een groei met 10%. Na Frankrijk vormen de Verenigde Staten en China de grootste afzetmarkten voor Céline, maar er zijn ook "belangrijke ontwikkelingen" aan de gang in Italië, Groot-Brittannië, Duitsland en België. De resultaten van de herlancering bleven niet uit. Beroemdheden als Renée Russo, Gwyneth Paltrow, Sharon Stone en koningin Rhania van Jordanië dragen Céline. De mannequin voor de volgende wintercampagne is bovendien niemand minder dan de Belgische Ann Oost. De Belgische vestiging gaat normaal op 6 september open in de Schuttershofstraat in Antwerpen. De keuze viel op Antwerpen en niet op Brussel, omdat een goede locatie in een stad van fundamenteel belang is. Loubier: "Antwerpen heeft in de internationale modewereld de reputatie dynamisch en eigentijds te zijn, niet alleen door de Zes van Antwerpen ( Demeulemeester, Van Beirendonck, Van Noten en de anderen), maar dit jaar vooral wegens de grote Landed-Geland-tentoonstellingen die er plaatsvinden." Toch is het merk volgens Loubier ook op zoek naar een goed adres in Brussel. S.V.