WIE

Stijn Preuveniers (32)
...

Stijn Preuveniers (32) Partner en CEO Volt Stijn Preuveniers studeerde psychologie aan de KU Leuven. "Die opleiding leek me interessant om te weten wat mensen drijft als ze een beslissing nemen. Het was niet mijn bedoeling als psycholoog aan de slag te gaan", zegt Preuveniers. Hij startte in 2011 als research executive bij Corelio (nu Mediahuis) om na drie maanden over te stappen naar D-Sense, waar hij adviesconsultant werd. "Bij D-Sense ging het om data, klantenstudies, actiepunten, strategische beslissingen en de behoeften van de klant beter beantwoorden." Na anderhalf jaar kreeg hij de kans van de oprichter van D-Sense, Peter Van Welden, M-Eye op te zetten. Dat bedrijf specialiseerde zich in mysteryshoppen en het in kaart brengen van beslissingen van klanten. Het was voor Preuveniers ook de kans om met het ondernemerschap te leren omgaan. Hij leidde M-Eye zeven jaar. Anderhalf jaar geleden zette Van Welden ook Train-Time op, dat geleid werd door Bran Van Welden. De drie bedrijven werkten veel samen en besloten onlangs naar één bedrijf te evolueren. Dat werd Volt, dat begin maart van start ging. Stijn Preuveniers is de CEO van Volt. Peter Van Welden is meer op de achtergrond als afgevaardigde beheerder actief en Bran Van Welden houdt zich bezig met trainingen en hr. Wat is voor Preuveniers de uitdaging? "We willen in 2025 de referentie worden in klantgerichtheid. We geloven dat Volt kan bijdragen aan een gelukkigere samenleving. Als medewerkers gelukkig zijn, dan zijn de klanten dat ook." "We begeleiden de medewerkers van een bedrijf van een operationele naar een klachtgerichte instelling. Dat zorgt voor een gezonde, positieve spanning. Vandaar de naam Volt." Voetbal, tennis en lezen.