Bij Belfius kunnen klanten voortaan een telecomabonnement via de bank afsluiten. Sinds enkele dagen hebben zij toegang tot een nieuw aanbod: Beats. Die nieuwe dienst combineert een bankrekening en een telecomabonnement. Die primeur op de Belgische markt is het resultaat van een negen maanden geleden aangekondigd partnerschap tussen Belfius en Proximus.
...

Bij Belfius kunnen klanten voortaan een telecomabonnement via de bank afsluiten. Sinds enkele dagen hebben zij toegang tot een nieuw aanbod: Beats. Die nieuwe dienst combineert een bankrekening en een telecomabonnement. Die primeur op de Belgische markt is het resultaat van een negen maanden geleden aangekondigd partnerschap tussen Belfius en Proximus. Met het nieuwe aanbod kunnen klanten drie nieuwe bankrekeningtypes combineren met drie telecomaanbiedingen. Ze kunnen kiezen tussen de Free-rekening (een gratis digitale rekening voor basisbehoeften), de New-rekening (met enkele aanvullende diensten, waaronder een kredietkaart) en de More-rekening (met een breed scala aan diensten). De telecomaanbiedingen gaan van een eenvoudig gsm-abonnement tot een volledig pakket met een tv-, internet- en vastetelefoonabonnement. "De klant kiest", zegt Olivier Onclin, het hoofd van de particuliere, zakelijke en retailactiviteiten van de bank. "Je kunt het bankpakket of het telecompakket afzonderlijk nemen of die combineren. We beginnen met een gratis instappakket met beperkte functies, en dan schalen we op. Het idee is elke klant een persoonlijk pakket aan te bieden." "We willen de relatie tussen de klant en Belfius herdefiniëren", zegt Onclin. "Digitale technologie is alomtegenwoordig. De klant kan het filiaal met zijn simkaart verlaten. Daarna is het aan Proximus." Belfius steunt bij elke opening van een rekening een goed doel. "Dat maatschappelijke aspect is minstens even belangrijk als het digitale", benadrukt Onclin. De klant kan kiezen tussen Beats for Health, Beats for Planet en Beats for People, die respectievelijk het Antikankerfonds, Airscan, en RTBF's Viva for Life of VTM's Rode Neuzen steunen. Het initiatief past ook in de strategie van de groep om diensten aan te bieden die verder gaan dan haar bank- en verzekeringsactiviteiten. Dat doet Belfius al met de verkoop van tickets van De Lijn via een partnerschap met ImmoVlan. "Hier gaat het erom digitale accommodatie van hoge kwaliteit aan te bieden", legt Onclin uit. "Dat past bij ons imago als bank-verzekeraar die vooroploopt in de digitale technologie. Daar kunnen wij een toegevoegde waarde bieden." Dat vertaalt zich in voordelige tarieven voor de klant, stelt Onclin, zonder de prijs van de aanbiedingen te specificeren. "Het zal interessant zijn ze te combineren." Belfius zal het nieuwe aanbod, dat in deze testfase alleen beschikbaar is in bepaalde kantoren, geleidelijk invoeren in het hele netwerk en eind september ook op alle digitale kanalen van de bank. "Voor het ogenblik is de feedback vrij goed. Eén op de drie klanten abonneert zich op het aanbod", zegt Onclin. De officiële lancering is gepland voor eind september, tegelijk met Banx, de volledig digitale en mobiele bank die Belfius voor Proximus ontwikkelt.