Anja Van Mensel had weinig vrije tijd in haar eerste jaar als CEO van Studio 100 Benelux, een onderdeel van de gelijknamige entertainmentgroep. "Ik mik wel op een betere balans tussen privé en werk", zegt Van Mensel "Maar ik heb de voorbije tijd met heel veel plezier 's avonds mijn laptop weer opengeklapt. Het is een job die veel energie kost, maar ik heb er veel meer van teruggekregen."
...

Anja Van Mensel had weinig vrije tijd in haar eerste jaar als CEO van Studio 100 Benelux, een onderdeel van de gelijknamige entertainmentgroep. "Ik mik wel op een betere balans tussen privé en werk", zegt Van Mensel "Maar ik heb de voorbije tijd met heel veel plezier 's avonds mijn laptop weer opengeklapt. Het is een job die veel energie kost, maar ik heb er veel meer van teruggekregen." VAN MENSEL. "Ik zit in het directiecomité van Studio 100, de internationale moederholding, en ben CEO van de dochter Studio 100 Benelux. De pretparken zijn een aparte divisie. Ik was inderdaad al langer bezig met de inhoud: van de verhalen, personages, rekwisieten, tot de look 'n feel. Sinds mijn benoeming in november 2013 ben ik ook verantwoordelijk voor afdelingen waar ik minder ervaring mee heb zoals sales, merchandising en promotie. Dat was een interessant leerproces. "Studio 100 heeft al veel successen gehad, bijvoorbeeld Mega Mindy of Het Huis Anubis. Het gaat altijd veel verder dan nieuwe personages ontwikkelen. We hebben die strategie dit jaar volledig herdacht, zodat we verhaal per verhaal nog meer de juiste totaalaanpak voeren. We moeten er bijvoorbeeld telkens de juiste boeken, dvd's en andere line extensions aan koppelen. Ook de distributie van inhoud is helemaal veranderd, onder meer door sociale media. Zo is de videosite YouTube een enorm belangrijk kanaal voor ons geworden. Daar is nu zelfs een aparte afdeling voor opgericht en ook andere werknemers hebben zich bijgeschoold in digitale marketing. We lanceren ook Wanagogo, een nieuw digitaal platform voor kinderen. Daar verwachten we heel veel van. Het is uniek." VAN MENSEL. "Er zijn een aantal nieuwe doelgroepen, vooral kinderen van migranten, die we nog niet genoeg bereiken. Onlangs heeft een specialist in etno-marketing dat voor ons onderzocht. Daaruit blijkt dat we voor die kinderen op andere kanalen aanwezig zouden moeten zijn." VAN MENSEL. "Inderdaad, ik volg dat nog altijd van dichtbij op. De lokale activiteiten in theater, film en televisie vallen onder mijn bevoegdheden. Daar ben ik 90 procent van mijn tijd bezig met feedback te geven, om de inhoud bij te sturen. Daarvoor heb ik dit jaar een cursus scenario's schrijven gevolgd. Voor nieuwe verhalen en figuren komt de aanzet meestal nog altijd van Gert Verhulst (medeoprichter Studio 100, nvdr). Hij levert het skelet en dan boetseert het team de rest errond." VAN MENSEL. "2014 is een zeer goed jaar, onder meer door de musical '14-18'. We hadden nooit kunnen dromen dat de show zo lang bleef lopen. Het komende jaar hopen we natuurlijk weer op andere successen. Onlangs is de reeks 'Ghost Rockers' gelanceerd op Ketnet. We willen een brug slaan tussen muziek en verhalen, tussen live entertainment en tv. Ook met Junior Musical willen we hetzelfde doen. Telkens komt het erop neer te werken met een goed verhaal en tegelijk ook na te denken over de manier waarop we dat bij ons publiek kunnen brengen. Daarbij willen we dat Studio 100 een kwaliteitslabel blijft." S.F."We willen een brug slaan tussen muziek en verhalen, tussen live entertainment en tv"