Als we nu eens 33% zouden groeien?

Zijn ervaring in de commerciële branche gebruiken voor de verdere uitbouw van internetrekruteerder Monster.be. Dat is het doel dat Patrick Lamoral, de nieuwe CEO, zich stelt.

R ob Bloemen, een van de toplui van het human-resourcesbedrijf TMP De Witte & Morel, heeft woord gehouden. Toen hij in juli 2002 als interim-manager aan de slag was bij Monster.be, een dochter van TMP, beloofde hij tegen het eind van het jaar met een nieuwe chief executive officer (CEO) op de proppen te komen. En inderdaad, op 18 december vorig jaar werd Patrick Lamoral aangesteld als managing director van Monster.be (omzet 3,47 miljoen euro, 27 werknemers).

Lamoral vindt dat de elektronische rekruteringsmarkt zich moet losmaken van het verleden. “Tot voor kort lag de nadruk louter op het maximaliseren van de omzet. Ik wil vooral werken aan een betere relatie met de klanten. Dat zal automatisch een positief effect hebben op de omzet,” aldus Lamoral.

De topman van Monster overweegt om via Monster.be overal ter wereld op zoek te gaan naar de geschikte kandidaat voor een job. Daarnaast wil hij ook meer pro-actief te werk gaan. “Wanneer de vervaldag van een contract nadert, worden de klanten soms te laat gecontacteerd. En dan ben je ze kwijt, natuurlijk.”

Lamoral is zeker niet slecht geplaatst om zijn zeg te doen over de verzorging van klantenrelaties. Hij mag dan wel een diploma lichamelijke opvoeding hebben, de CEO is al jaren in commerciële functies actief. Eerst in de film- en video-industrie (via CNR), later ook in de grafische sector ( Imschoot). Lamoral werkte ook bij Promedia, bekend van de gouden gids, en kwam in de human-resourcesbranche terecht toen hij voor internetrekruteerder StepStone – de grootste concurrent van Monster – ging werken. “Daar merkte Ivan De Witte me op, en eind 2001 vroeg hij mij of ik een overkoepelende commerciële structuur voor TMP België kon uitbouwen. Ik had binnen TMP niet echt een specifieke functie, tot ik manager werd bij Monster. En de opdracht die ik mij ondertussen vooropgesteld heb, is heel specifiek: dit jaar wil Monster.be een omzetstijging van 30 tot 33% realiseren.”

A.M. [{ssquf}]

Patrick Lamoral (34).

Is: CEO van Monster.be.

Vrije tijd: snowboarden, gezin.

“Ik wil vooral werken aan een betere relatie met de klanten. Dan volgt de omzet vanzelf.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content